Kaufland a demarat implementarea raionului „Raftul Românesc”
La cinci luni de la lansarea proiectului, Kaufland România a implementat raionul „Raftul Românesc” în magazinele Kaufland Barbu Văcărescu și Basarab (București), urmând ca până la finalul lunii martie, să fie prezent în toate cele 119 hypermarketuri pe care le operează la nivel național.
Raftul Românesc este o zonă special amenajată în magazine, în care sunt expuse separat produsele din carne de porc românească și oferă o sortimentație de 25 de produse. În prezent, 60% din carnea de porc din vitrinele Kaufland este românească, compania reușind prin acest program să reducă importurile.
Kaufland preia zilnic 800 de porci pentru a aproviziona magazinele din întreaga țară cu carne de porc de proveniență locală, iar pentru anul acesta retailerul estimează că va ajunge la peste 200.000 de porci preluați, cantitate care crește treptat, obiectivul asumat pentru 2020 fiind de 300.000 de porci/an.
Programul pentru mai multă carne românească la raft, implementat în magazine în cadrul Raftului Românesc, a fost inaugurat în 2017 de Kaufland România, în parteneriat cu Cooperativa Agricolă „Țara Mea”, Comisia pentru Agricultură, Silvicultură și Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, din dorința de a răspunde cu o soluție la faptul că în România, 50% din carnea de porc din comerț provenea din alte țări și de a susține dezvoltarea agriculturii locale.
,,Misiunea noastră prin acest program este să dezvoltăm, în mod durabil, agricultura națională și bunăstarea animalelor în lanțul de aprovizionare și să stimulăm creșterea producției interne de carne de porc. Este un model care sperăm să inspire, fiindcă ne arată că se poate să găsim la raft produse de la fermierii români la cele mai înalte standarde de calitate”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.
În cinci luni de la inaugurarea inițiativei, din noiembrie 2017, și până la amenajarea Raftului Românesc în magazine, Cooperativa Agricolă Țara Mea, principalul partener al companiei din acest program, a înregistrat o creștere a businessului pentru carnea de porc de peste 45%, reunind circa 100 de fermieri mici și mijlocii pentru această categorie.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.250 de magazine în 7 țări și o rețea de 119 magazine în România. Potrivit celor mai recente date financiare raportate, retailerul a înregistrat în 2016 pe plan local o cifră de afaceri de 9,691 miliarde lei, în creștere cu 5,6% față de anul anterior.



