Kantar: Hypermarketurile și supermarketurile, deficitare la capitolul sustenabilitate
Hypermarketurile și supermarketurile sunt două dintre sectoarele nominalizate de consumatorii români din mediul urban ca fiind deficitare la capitolul sustenabilitate, alături de producătorii din carne, produsele de curățat sau detergenți/săpunuri, arată un studiu Kantar.
Potrivit datelor publicate de Kantar, 1,5 milioane de români din mediul urban (22%) sunt preocupați în mod constant (mereu sau aproape tot timpul) de sustenabilitatea alegerilor lor atunci când decid la cumpărături. Mai mult, 44% dintre românii care au participat la studiu susțin că au încetat deja să cumpere produse sau servicii din cauza impactului lor asupra mediului sau societății, un nivel comparativ cu cel european (42% dintre europeni declarând același lucru).
„Din ce în ce mai mult, consumatorii aleg azi mărci care au și un scop social sau legat de mediu - deci, din punct de vedere al marketingului, o strategie construită în jurul sustenabilității este un imperativ. Rezultatele din studiul nostru ilustrează importanța adoptării unei abordări locale a problemelor de sustenabilitate. Și deși sunt multe mărcile care fac pași în direcția corectă și în România, acest lucru încă nu este mainstream", punctează Mădălin Vladu, Account Director, Strategy Lead la Kantar România.
Studiul Kantar European Sustainability Foundational Study 2021 acoperă 12 țări (Belgia, Republica Cehă, Franța, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Polonia, România, Spania, Suedia și Marea Britanie), fiind analizate 35 de industrii.





