Grupul rus de retail X5 a deschis primul său magazin autonom

La Moscova, X5 Retail Group dă un nou sens magazinelor de tip convenience prin deschiderea unui magazin complet autonom, inspirat de Amazon Go. Grupul rus de retail X5 a deschis primul său magazin autonom

Potrivit informațiilor Retail Detail, în magazinul care este deschis zilnic de la 7 dimineața până la miezul nopții, clienții fac cumpărăturile cu ajutorul telefonului mobil, iar scanarea produselor se face automat, pe măsură ce acestea sunt puse în coș.

Chiar dacă în interiorul magazinului există o casă de marcat self checkout, clienții nu sunt obligați să o folosească. Bonul lor de cumpărături este achitat cu ajutorul aplicației instalate pe telefon, la ieșirea din magazin.

În termeni tehnici, locația se bazează pe inteligența artificială care, datorită senzorilor speciali, monitorizează intrările, ieșirile, locația clienților, inclusiv iluminatul din magazin.

Ca și în cazul Amazon Go, magazinul este dotat cu camere inteligente și senzori la raft care pot determina dacă un client a luat produsul și l-a pus în coș sau s-a răzgândit și l-a lăsat înapoi pe raft.

Majoritatea soluțiilor tehnologice sunt dezvoltate chiar de X5 Retail Group.

Locația se numește Pyaterochka și are doar 80 de metri pătrați. În ceea ce privește sortimentația, la raft sunt așezate 900 de produse care se adresează în special tinerilor activi, așa numitei generații Millennials, dar și generației Z. Este vorba despre persoane care preferă achizițiile rapide, contactless din magazinele aflate în proximitatea lor. Drept urmare, în interiorul magazinului concept deschis de X5 Retail Group, se află inclusiv un aparat de cafea.

Potrivit retailerului, conceptul este ideal în contextul pandemiei. „Posibilitatea de a intra pur și simplu în magazin, de a cumpăra ceea ce aveți nevoie și de a evita interacțiunile sociale inutile este exact ceea ce au nevoie clienții în timpul acestei crize sanitare”, spune Sergei Goncharov, Managing Director Pyaterochka, într-o declarație citată de Retail Detail.

Locație este încă la faza de testare și, după perioada de probă, retailerul va lua o decizie clară cu privire la extinderea conceptului, deși a anunțat deja că vrea să deschidă câte un magazin autonom și în alte cartiere din Moscova.

Sursă foto: Retail Detail
 

Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
Penny mizează pe noi concepte de magazin și alocă 150 milioane euro pentru investiții în 2024
După ce în 2023 retailerul Penny a bifat un număr record în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, rețeaua națională fiind extinsă cu...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Amazon continuă să închidă magazine Amazon Go
Gigantul Amazon continuă să închidă din magazinele Amazon Go, la cinci ani de la lansarea tehnologiei Just Walk Out, pe care acum retailerul...