Ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării în magazine: regulile stabilite de retaileri și autorități

Un ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării în magazine, în contextul restricțiilor impuse de autorități, a fost realizat de Prefectura Capitalei împreună cu organizațiile retailerilor. Ghid de bune practici pentru evitarea aglomerării în magazine: regulile stabilite de retaileri și autorități

Regulile prevăd afişarea la intrarea în magazin a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin, modul de calcul pentru numărul de clienți, precum și măsurile pe care fiecare retailer va trebui să le aplice pentru a evita aglomerarea.

Ghidul de bune practiciprivind aplicarea, în cadrul operatorilor economici care operează servicii de vânzare cu amănuntul, a măsurilor de prevenire a răspândirii virusului Sars-Cov 2 prevede:

  • Afişarea la intrarea în magazin, la loc vizibil, a unui afiş în care să fie menţionat numărul maxim de clienţi care pot fi prezenţi simultan în acel magazin. Afişul trebuie să fie cel puţin de mărime A4 şi caracterele să fie suficient de mari pentru a fi vizibile de la distanţă. Este propus următorul text:

"Pentru a putea respecta regula distanţării fizice, în acest magazin pot fi prezenţi simultan .... clienţi."

  • Modul de calcul pentru numărul maxim de clienţi va fi făcut prin raportare la cota de max. 7m.p. -client pentru magazinele mari, de tip mall, supermarket, hypermarket sau prin raportare la obligaţia asigurării distanţării de 2 m între clienţi pentru magazinele mici şi mijlocii.
  • Fiecare magazin va trebui să dispună măsurile necesare pentru a evita aglomerarea. Măsurile dispuse sunt la alegerea fiecărui operator economic, acesta putând să evalueze concret situaţia şi să decidă. Printre măsurile sugerate sunt: (*) limitarea numărului de coşuri sau cărucioare disponibile la numărul maxim de clienţi care pot fi simultan în magazin, (**) asigurarea contorizării electronice sau (***) asigurarea contorizării mecanice sau orice alt mijloc pe care operatorul economic îl consideră eficient şi potrivit situaţiei proprii.
  • La atingerea limitei de clienţi, operatorul va opri accesul clienţilor în magazin, urmând a permite accesul pe măsura eliberării capacităţii.

La consultări au participat Instituția Prefectului- Municipiul București (IPMB), Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), Asociaţia Națională a Comercianților Mici și Mijlocii din România (ANCMMR), Organizația Patronală a Retailerilor din România (RORETAIL), Asociația Investitorilor de Real Estate din România (AREI) și reprezentanţi ai Primăriilor Sectoarelor din Bucureşti. Părţile au ajuns la un acord asupra modului în care poate fi asigurată în mod optim respectarea măsurilor de prevenire a formării aglomerărilor în interiorul magazinelor, măsuri prevăzute în Hotărârea CMBSU nr. 19 din 27.03.2021.

2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Retailul în 2024, între provocările economice și influența Generației Z
Deși se estimează că inflația globală va fi mai mică în 2024, aceasta va rămâne peste un nivel de confort în majoritatea economiilor...
Sergiana Grup, buget de jumătate de mil. euro pentru remodelări și deschideri de noi magazine
Sergiana Grup, buget de jumătate de mil. euro pentru remodelări și deschideri de noi magazine
Pentru acest an Sergiana Grup, unul dintre cel mai importanți jucători din retailul independent, a alocat un buget de dezvoltare de circa 500.000...
Cele mai importante trei tendințe care vor modela viitorul în retail
Cele mai importante trei tendințe care vor modela viitorul în retail
Pe măsură ce așteptările consumatorilor evoluează, retailerii se află mai mult ca niciodată sub presiunea de a oferi propuneri de valoare...
Pawel Musial, Profi:
Pawel Musial, Profi: "Deschidem 100 magazine noi și remodelăm un număr asemănător de locații existente"
Strategia de expansiune a Profi s-a dovedit a fi una câștigătoare în ultimii ani, astfel încât retailerul vizează să deschidă în continuare...
Marile rețele de retail solicită reanalizarea legislației care limitează accesul în anumite magazine
Marile rețele de retail solicită reanalizarea legislației care limitează accesul în anumite magazine
Asociația Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) solicită autorităților eliminarea restricțiilor impuse de ultimele reglementari în...