Franța obligă retailerii să doneze alimentele nevândute

Supermarketurile de peste 400 de metri pătraţi din Franţa nu vor mai avea voie să arunce sau să distrugă alimentele nevândute și trebuie, în schimb, să le doneze organizaţiilor nonguvernamentale sau să le dea pentru hrănirea animalelor, potrivit unei legi care are ca scop combaterea generării de deșeuri şi a sărăciei alimentare. Franța obligă retailerii să doneze alimentele nevândute

Adunarea Națională a Franței a votat în unanimitate pentru a trece legea în condiţiile în care Franța încearcă să combată aruncarea unor cantităţi mari de alimente, care subliniază decalajul dintre giganţii din industria alimentară și oamenii săraci care au dificultăţi în procurarea alimentelor.

Supermarketurile vor fi oprite de la distrugerea deliberată a alimentelor nevândute, astfel încât să nu poată fi mâncate. Acestea vor trebui să semneze contracte cu organizații de caritate din luna iulie a anului viitor sau vor suporta sancțiuni, inclusiv amenzi de până la 75.000 de euro sau doi ani de închisoare.

”Este scandalos să vedem înălbitor turnat în pubelele supermarketurilor peste alimentele comestibile", a spus deputatul socialist Guillaume Garot, fost ministru al alimentaţiei şi care a propus proiectul de lege.

În ultimii ani, presa franceză a subliniat cum familii sărace, studenți, șomeri sau persoane fără adăpost adesea căutau noaptea în containerele de gunoi ale supermarketurilor pentru a se hrăni cu produse comestibile aruncate pentru că li se apropia termenul de valabiliate.

Legea va introduce, de asemenea, un program de educație cu privire la deșeurile de alimente în școli și companii. În luna februarie, a fost eliminat şi termenul de valabilitate pentru produsele proaspete.

Măsurile fac parte dintr-un program mai amplu menit să reducă la jumătate cantitatea de deșeuri alimentare în Franța până în 2025. Potrivit estimărilor oficiale, un francez aruncă 20 - 30 kg de alimente pe an - din care 7 kg sunt încă în ambalaj. Costul total al acestora se ridică la 20 de miliarde de euro.

5 to go lansează primul frappe UHT disponibil în retail
5 to go lansează primul frappe UHT disponibil în retail
5 to go lansează un nou produs pentru segmentul retail, unic în categoria sa în România. Este vorba despre cutia de 1L de frappe. Ca urmare a...
Competiția Progresiv Awards 2023 și-a desemnat câștigătorii
Competiția Progresiv Awards 2023 și-a desemnat câștigătorii
Progresiv Awards, competiția care premiază companiile, proiectele și oamenii care aduc plusvaloare în piața locală de retail și FMCG, a...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Progresiv Awards 2022 și-a desemnat câștigătorii
Progresiv Awards 2022 și-a desemnat câștigătorii
Progresiv Awards, competiția adevăratelor valori din piața de retail și FMCG, a desemnat câștigătorii ediției 2022 în cadrul Galei Progresiv...