Evenimentele care au ținut capul de afiș în 2021

Deși anul 2021 a stat din nou sub semnul pandemiei, jucătorii din industriile de retail și FMCG au dat dovadă de mai mult curaj și au apăsat pedala expansiunii, alocând bugete consistente și spre zona de producție, lansarea de noi produse și intrarea pe noi categorii. Totodată, 2021 a fost anul intrării în forță a unor noi jucători, în special în retailul online din România. Evenimentele care au ținut capul de afiș în 2021

Ianuarie

  • Covalact obține anularea amenzii aplicată de Consiliul Concurenței în 2015;
  • cora lansează cora Pro, un serviciu de comenzi online dedicat companiilor;
  • Macromex, investiție de 15 milioane de euro într-un centru de distribuție;
  • foodpanda lansează propriile magazine pe piața locală, sub conceptul „pandamart”;
  • Daniel Cuevas a preluat conducerea Philip Morris România;
  • Producătorul ceh de musli Mixit intră pe piața locală.

Februarie

  • cora România reia expansiunea și intră pe segmentul de proximitate;
  • Auchan și Costa Coffee, parteneriat pentru magazinele MyAuchan din stațiile Petrom;
  • Un concept nou de magazine își face loc în portofoliul Profi: retailerul lansează ProfiGo;
  • Julien Munch îl înlocuiește pe Richard de Latour la condcuerea Carrefour România;
  • Ana-Maria Pâslaru, noul Managing Director al Unilever South Central Europe;
  • Fondatorul Alfredo Seafood intră pe piața de logistică și transport național.

Martie

  • Profi lansează noua generație de magazine Profi City;
  • Fabrica de lactate Lactag a fost scoasă la vânzare de administratorul judiciar. Proprietarii Lactag spun că vânzarea nu este o opțiune;
  • Carrefour inaugurează primul hypermarket 100% self checkout la Sfântu Gheorghe;
  • Yoav Bar, noul CEO al Muller Dairy România;
  • Jeronimo Martins a amânat din nou intrarea pe piața de retail din România;
  • Tudor Manea preia funcția de CEO al eMAG de la Iulian Stanciu;
  • Auchan România lansează programul de fidelitate MyClub Auchan.

Aprilie

  • Coca-Cola HBC intră în acționariatul Stockday, platformă online deținută de Heineken România;
  • Maspex România a intrat în categoria de înghețată cu brandul Tedi;
  • O nouă tranzacție în retailul bucureștean: Profi preia Pronto, cel mai mare francizat Carrefour;
  • P&G deschide o nouă fabrică la Urlați în urma unei investiții de tip greenfield;
  • JTI, investiție de 60 de milioane de euro în fabrica din România;
  • Paul Barnett a fost numit Președinte Ursus Breweries;
  • Artesana a început construcția unei noi unități de producție, investiție de peste 5 milioane de euro;
  • Kaufland lansează K-Scan, un serviciu care oferă clienților posibilitatea de a-și scana singuri produsele;
  • Macromex a lansat magazinul online Food Concierge.

Mai

  • La 11 ani de la deschidere, cora închide hypermarketul pe care îl operează în Baia Mare;
  • Zece producători de carne de pasăre, investigați de Consiliul Concurenței;
  • Rețeaua de magazine MyAuchan din stațiile Petrom atinge pragul de 50 unități;
  • Auchan deschide restaurantul La Masă Obor în urma unei investiții de 1 milion de euro;

Iunie

  • Glovo cumpără foodpanda în România și Bulgaria;
  • Preluarea Pronto Mobile de către Profi, primește acordul Consiliului Concurenței;
  • Profi a obținut o infuzie de 15,7 milioane de euro pentru expansiune de la BERD;
  • Proprietarul Cocorico a finalizat achiziția Banvit Foods România, pentru 20 milioane de euro;
  • Via Trend, proprietarul brandului Daniela's, preluat de Grupul Celox;
  • Producătorul Asevi investește cinci milioane de euro într-o nouă unitate de producție.

Iulie

  • Profi se repoziționează pe piața locală de retail și mizează pe oferte cu prețuri mici;
  • Foștii proprietari ai rețelei Pronto lansează AuGust, un nou concept de retail;
  • Schimbare de lider pe piața locală de retail: Lidl devansează Kaufland după 10 ani;
  • Mega Image și eMAG renunță de comun acord la parteneriat după opt ani;
  • Glovo lansează Glovo Express și deschide primul Micro Fulfillment Center din România;
  • Marco Giudici a preluat conducerea Lidl România.

August

  • După 19 ani, Anca Damour pleacă din echipa Carrefour România;
  • Alexandrion Group demarează construcția a două noi distilerii în România;
  • ROCA Investments vinde Frigotehnica către Vinci Energies;
  • Paco Supermarkets intră în hora online-ului și deschide propria platformă online.

Septembrie

  • Producătorul de microdrink-uri Waterdrop intră pe piața din România;
  • Irinel Popescu a preluat funcția de Director de Franciză la Metro;
  • Microgreens atrage investiții de 500.000 de euro și anunță listarea la bursă;
  • Conducerea celor două divizii locale ale Danone, reunită sub management comun. Robert Jasinski preia conducerea businessului;
  • Diageo deschide un nou depozit în Timișoara care va deservi 12 piețe din regiune.

Octombrie

  • eMAG lansează Freshful, un hypermarket online cu livrare rapidă a produselor alimentare proaspete;
  • Aquila a obținut o infuzie de 10 milioane de euro de la BERD pentru dezvoltarea de mărci proprii;
  • Sistemul garanție-returnare a fost aprobat de Guvern, garanția de 50 de bani devine realitate;
  • Un nou lider pe piața de distribuție FMCG după finalizarea fuziunii dintre Interbrands și Orbico;
  • Scandia Food România intră pe piața produselor congelate printr-o achiziție;
  • Profi a ajuns la 600 de magazine de tip franciză Partener.

Noiembrie

  • Verdino atrage un nou investitor și vizează extinderea la nivel global;
  • Mega Image lansează prima campanie integrată dedicată ofertelor și promoțiilor;
  • Bolt lanseză Bolt Market, serviciu propriu de livrare a cumpărăturilor;
  • La Lorraine extinde fabrica din Câmpia Turzii cu o investiție de 70 mil. euro;
  • Silvia Sticlea a fost numită în funcția de Country Manager al Nestle România;
  • Mega Image trece de pragul de 900 de magazine pe piața locală;

Decembrie

  • Schimbare la conducerea producătorului de înghețată Alpin 57 Lux;
  • Retailerul Mega Image lansează o nouă marcă proprie sub brandul MEGA;
  • Cristian Popa preia conducerea Mogyi România;
  • Martin Stoebe îl înlocuiește pe Fatih Alpaslan la conducerea Beiersdorf România, Bulgaria și Moldova;
  • Rețeaua Penny depășește pragul de 300 de magazine în România;
  • cora vinde șase centre comerciale către grupul Supernova;
  • Tranzacție pe piața de conserve: producătorul Râureni preia Fabka Group;
  • Scandia Food continuă expansiunea și cumpără producătorul de mezeluri Agra’s.
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
Mircea Moga, CEO Mega Image România: În contextul actual trebuie să fii o mașină performantă de retail
2023 va rămâne în istoria retailului drept anul în care Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a plătit 1,3 miliarde de euro pentru preluarea...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, anunță achiziția integrală a rețelei Profi Rom Food. Tranzacția se ridică la 1,3 miliarde de euro,...
Evenimentele care au marcat anul 2020 în industria de retail și FMCG
Evenimentele care au marcat anul 2020 în industria de retail și FMCG
Primele zile din noul an sunt o perioadă tocmai bună să facem o retrospectivă a evenimentelor care au ținut capul de afiș în 2020. Concluzia?...