Europa de Est a impulsionat vânzările globale Metro în Q1
Metro AG a raportat o creștere organică de 1% a vânzărilor pentru primul trimestru al anului financiar al companiei (2019/2020), vânzările totale majorându-se cu 2,2% până la 7,5 miliarde euro pe fondul efectelor pozitive ale fluctuațiilor valutare.
Creșterea vânzărilor comparabile a fost susținută puternic de Europa de Est (5%) și Asia (3,2%), au afirmat oficialii grupului, în timp ce vânzările pe piața germană au scăzut cu 0,4%, din cauza unei schimbări de legislație referitoare la țigări. În regiunea Europei de Est, retailerul a raportat venituri de 1,9 miliarde de euro, țările care au contribuit semnificativ la creștere fiind Turcia, Ucraina, România și Polonia.
Dacă vorbim însă despre performanța companiei în Europa de Vest, excluzând Germania, vânzările like-for-like au crescut cu 0,5%, până la pragul de 2,9 miliarde de euro. Pe piața Rusiei retailerul german a continuat să aibă probleme, vânzările scăzând cu 5,3%.
”În primul trimestru din anul financiar 2019/2020, Metro a continuat avansul în majoritatea regiunilor, în ciuda condițiilor politice și macroeconomice dificile din anumite țări, cum ar fi de exemplu greva generală din Franța”, a afirmat Olaf Koch, CEO Metro AG.