Metro, vânzări cu 2% mai mari în Europa de Est în Q4
Grupul german Metro AG a raportat pentru trimestrul patru din anul financiar 2019/2020, care s-a încheiat la 30 septembrie, un nivel al veniturilor apropiat de perioada similară din anul anterior, ceea ce înseamnă că revenirea a fost mai ușoară decât estimările inițiale. Vânzările comparabile au fost doar cu 0,5% mai mici, în contextul în care livrările engross către industria hotelieră și cea de catering au început să crească. Rămâne de văzut cum vor evolua acestea în următoarele luni, dat fiind că majoritatea țărilor iau din nou măsuri stricte pentru a limita cazurile de coronavirus.
Dacă vorbim de vânzări comparabile, rezultate pozitive au înregistrat Europa de Est (2%), Germania (2,7%), Rusia (8,2%).
În trimestrul patru, grupul a obținut o cifră de afaceri de 6,5 miliarde de euro, iar pe întreg anul financiar un rezultat de 25,6 miliarde de euro, ceea ce înseamnă o scădere de 3,9% a cifrei anuale de afaceri (fără efectele cursului valutar). Europa de Est, Germania și Rusia, care sunt responsabile pentru mai mult de jumătate din veniturile anuale, continuă să obțină rezultate pozitive. Astfel, vânzările în Europa de Est au atins 7,1 miliarde de euro, în comparație cu 7,2 miliarde de euro în anul anterior.
Pe de altă parte, Europa de Vest (fără Germania), își continuă trendul negativ: în anul financiar 2019/2020 vânzările s-au redus cu 10,6%. În Asia, procentul a fost de 7%.
Totuși, Olaf Koch, CEO-ul Metro, consideră că situația este mai bună decât estimările inițiale: retailerul a câștigat o cotă de piață semnificativă, iar evoluția din Rusia este favorabilă. Olaf Koch va demisiona la finalul acestui an, renunţând la mandatul care ar fi urmat să se încheie în 2022. Koch a supervizat transformarea din ultimii ani ai grupului, în special vânzarea Real şi orientarea către zona de wholesale.
La 30 septembrie 2019, rețeaua de magazine Metro era formată din 678 unități.
În România, retailerul Metro Cash&Carry a înregistrat afaceri de 5,82 miliarde de lei în 2019, ceea ce înseamnă un avans de peste 8% față de anul precedent. Metro a raportat pentru anul trecut un profit net de 93,2 milioane lei.