Proprietarul Mega Image începe anul 2022 pe minus în Europa
Ahold Delhaize, proprietarul rețelei Mega Image, a încheiat primul trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 7,57 miliarde de euro la nivelul Europei, bifând o scădere de 3,1% a vânzărilor comparabile. Prin comparație, pe piața din Statele Unite, retailerul a bifat o creștere a afacerilor de 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la pragul de 12,19 miliarde de euro.
Dacă ne referim la vânzările nete, Ahold Delhaize a înregistrat în Europa un avans de 0,3% la rate de schimb constante, în timp ce la nivelul Statelor Unite ale Americii vânzările s-au majorat cu 5,8%.
”Scăderea vânzărilor comparabile la nivelul Europei are la bază creșterea puternică a vânzărilor comparabile înregistrată în primul trimestru al anului trecut (+8,3%). Ridicarea restricțiilor și relaxarea consumatorilor au venit la pachet cu o schimbare la nivelul de alocare a bugetului de cheltuieli, călătoriile și restaurantele având o pondere mai importantă din total. Cu toate acestea, cotele noastre de piață în Europa au rămas puternice. Albert Heijn a raportat un avans remarcabil la nivel de trimestru, cu un câștig robust la nivel de cotă de piață, susținut de execuțiea in-store, dar și de campanii de marketing de succes și creșterea vânzărilor rezultate după remodelarea magazinelor”, se arată în raportul financiar publicat de companie.
Te-ar putea interesa și - Mircea Moga, CEO-ul Mega Image: Proximitatea capătă noi valențe
Pe un trend descendent s-au aflat și vânzările online, Ahold Delhaize raportând un minus de 2,4%, până la 1,09 miliarde de euro, în timp ce pe piața din SUA retailerul a înregistrat un plus de 4,6%, până la pragul de 961 de milioane de euro.
”Sunt bucuros să raportez un început de an puternic pentru Ahold Delhaize. În vremurile pe care le traversăm portofoliul de mărci locale cu care operăm ne oferă un avantaj competitiv. Acest lucru ne permite să navigăm cu succes prin volatilitatea pieței și ne asigură stabilitate financiară și operațională pentru a ne concentra pe creștere în viitor. Puterea brandurilor noastre și cotele de piață pe care le avem sunt cele mai importante instrumente de măsurare a succesului nostru. Per total grup, am raportat vânzări de 19,8 miliarde de euro, marcând un plus de 8,3% al vânzărilor nete”, a declarat Frans Muller, Președinte și CEO Ahold Delhaize.
În raportul financiar nu există mențiuni legate de piața din România. Mega Image este însă unul dintre businessurile importante ale grupului, operând peste 900 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu, Oradea, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. În anul financiar 2020, compania a raportat o cifră de afaceri de 7,22 de miliarde de lei, în creștere cu 8,5% față de anul precedent. În 2021, retailerul și-a continuat trendul ascendent, bifând un avans de până în 10%.