Eataly pune la bătaie 100 de milioane de euro pentru expansiune

Retailerul Eataly, un promotor al principiului Slow Food și o sursă de inspirație pentru piața globală de retail, anunță investiții de 100 de milioane de euro în consolidarea prezenței în Orientul Mijlociu. Bugetul include deschiderea a 40 de magazine noi, inclusiv în aeroporturi, dar și extinderea distribuției pentru produsele proprii. Eataly anunță investiții de 100 de milioane de euro in expansiune. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro

Această mutare vine ca urmare a preluării pachetului majoritar de acțiuni Eataly de către fondul european de investiții Investindustrial în 2023. Investindustrial, care deține în acest moment 52% din businessul Eataly, va fi practic partenerul Azadea Group, un nume important pe piața din Orientul Mijlociu și Africa, care operează peste 40 de francize internaționale la nivelul regiunii. Azadea va rămâne continua să gestioneze operațiunile existente Eataly în cadrul unui acord de franciză, însă controlul asupra expansiunii Eataly în regiune va fi deținut de Investindustrial.

Eataly operează în acest moment 52 de magazine la nivel global, dintre care 12 în Statele Unite ale Americii (care generează 61% din venituri), 25 de locații în Europa și 15 în Orientul Mijlociu și Asia.

Pe lângă planurile ambițioase din Orientul Mijlociu, Eataly vrea să-și extindă amprenta și pe piața din Statele Unite. Pe lângă magazinele existente, retailerul italian va deschide în perioada următoare patru locații în Philadelphia, Miami și Toronto. Totodată, retailerul are pe listă lansarea unui nou concept, Eataly Caffè, primele locații urmând să fie deschise în patru aeroporturi din SUA și trei aeroporturi din Franța.

În prima jumătate a anului 2024, Eataly a înregistrat venituri de 320 de milioane de euro, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Prima locație Eataly a fost inaugurată în 2007 pe ruinele unei fabrici de vermut, în Torino (Italia). De la acel moment, businessul a crescut constant, fără a se îndepărta de la crezul cu care a pornit – celebrarea culturii gastronomice a Italiei. La un an de la lansarea Eataly, Oscar Farinetti, fondatorul businessului, a decis să exporte conceptul, prima piață de test fiind Japonia.

analiza ika retail alimentar comert modern 2024 principalele lanturi de retail alimentar cumparaturi cum evolueaza retailul modern in romania. vezi pe revistaprogresiv.ro.
Anul reinventării în piața locală de retail
Dacă descriem piața de retail modern din 2024 într-un cuvânt, acesta ar fi reinventare – fie că vorbim de concepte și formate noi de...
expansiune
Investițiile în concepte noi mută expansiunea pe plan secund în retailul local
Deși cu un ritm de expansiune semnificativ mai lent prin comparație cu anul precedent, prima jumătate a acestui an a fost una a premierelor bifate...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Noul viitor al retailului fizic: concepte globale de neratat în 2022
Noul viitor al retailului fizic: concepte globale de neratat în 2022
După doi ani de pandemie, retailul fizic nu doar că a supraviețuit în acest timp, dar a reușit și să inoveze. Mai mult, tendințele...
Eataly Londra, aromele Italiei răspândite pe 2 etaje cu 5.000 de produse
Eataly Londra, aromele Italiei răspândite pe 2 etaje cu 5.000 de produse
După mulți ani de speculații, Eataly, retailerul despre care vocile bune spun că ar trebui vizitat măcar o dată în viață, și-a făcut...
Sfatul fondatorului Eataly pentru managerii și antreprenorii români: e OK să copiați pentru a inova
Sfatul fondatorului Eataly pentru managerii și antreprenorii români: e OK să copiați pentru a inova
Oscar Farinetti, fondatorul lanțului de magazine Eataly, cel mai inovator retailer alimentar italian al momentului, le-a dezvăluit managerilor și...