Eataly pune la bătaie 100 de milioane de euro pentru expansiune
Retailerul Eataly, un promotor al principiului Slow Food și o sursă de inspirație pentru piața globală de retail, anunță investiții de 100 de milioane de euro în consolidarea prezenței în Orientul Mijlociu. Bugetul include deschiderea a 40 de magazine noi, inclusiv în aeroporturi, dar și extinderea distribuției pentru produsele proprii.
Această mutare vine ca urmare a preluării pachetului majoritar de acțiuni Eataly de către fondul european de investiții Investindustrial în 2023. Investindustrial, care deține în acest moment 52% din businessul Eataly, va fi practic partenerul Azadea Group, un nume important pe piața din Orientul Mijlociu și Africa, care operează peste 40 de francize internaționale la nivelul regiunii. Azadea va rămâne continua să gestioneze operațiunile existente Eataly în cadrul unui acord de franciză, însă controlul asupra expansiunii Eataly în regiune va fi deținut de Investindustrial.
Eataly operează în acest moment 52 de magazine la nivel global, dintre care 12 în Statele Unite ale Americii (care generează 61% din venituri), 25 de locații în Europa și 15 în Orientul Mijlociu și Asia.
Pe lângă planurile ambițioase din Orientul Mijlociu, Eataly vrea să-și extindă amprenta și pe piața din Statele Unite. Pe lângă magazinele existente, retailerul italian va deschide în perioada următoare patru locații în Philadelphia, Miami și Toronto. Totodată, retailerul are pe listă lansarea unui nou concept, Eataly Caffè, primele locații urmând să fie deschise în patru aeroporturi din SUA și trei aeroporturi din Franța.
În prima jumătate a anului 2024, Eataly a înregistrat venituri de 320 de milioane de euro, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Prima locație Eataly a fost inaugurată în 2007 pe ruinele unei fabrici de vermut, în Torino (Italia). De la acel moment, businessul a crescut constant, fără a se îndepărta de la crezul cu care a pornit – celebrarea culturii gastronomice a Italiei. La un an de la lansarea Eataly, Oscar Farinetti, fondatorul businessului, a decis să exporte conceptul, prima piață de test fiind Japonia.





