Creșterea vânzărilor de Paște, la jumătate față de anul trecut

La o lună distanță de momentul declanșării stării de urgență, Paștele nu s-a mai tradus anul acesta prin aglomerație în magazine. Motivul nu îl reprezintă neapărat restricțiile impuse de măsurile de siguranță, cât faptul că oamenii aveau deja stocuri de alimente făcute în a doua jumătate a lunii martie, imediat după decretarea stării de urgență.  Creșterea vânzărilor de Paște, la jumătate față de anul trecut

Jurnalul de vânzări realizat de RetailZoom încă de la începutul pandemiei arată că vânzările de Paște anul acesta au înregistrat creșteri la jumătate față de anul trecut: +7% față de +14,5% în 2019 vs 2018. Însă chiar și în aceste condiții, începutul de an (primele 16 săptămâni din 2020) a adus un avans mai mare al vânzărilor (+22% vs 2019) față de cel înregistrat în 2019 (+11% vs 2018). Mai mult, valoarea vânzărilor pentru bere (+80%), sangria (+69%) și vin (+39%) depășesc vânzările de Revelion.

Iar în toată această perioadă, magazinele de proximitate au câștigat tot mai mult teren în fața magazinelor de format mare. Datele RetailZoom arată că, indiferent de produsele de curățare, consumatorii au căutat magazinele din proximitate. Drept urmare, creșterea medie pentru minimarketuri și supermaketuri a fost de 25% în timp ce în cazul marilor magazine, creșterea a fost de 16%.

În prima jumătate a lunii aprilie, segmentul alimentar a crescut cu 17%, iar pregătirile pentru Paște au fost evidențiate de creșterile produselor specifice: ouă (+86%), lapte (+42%), unt (+65%), smântână (+53%), vin (+38%). Dacă vorbim despre apă (- 3%), ulei (-4%) ori biscuiți (-2%) sunt raportate scăderi față de 2019 pentru că acestea au fost printre cele mai cumpărate produse pentru stocurile făcute în martie.

În continuare, cele mai căutate produse au rămas totuși alcoolul pur (+168%) și drojdia (+125%).

Când vine vorba despre produsele de îngrijire personală, încă din a doua parte a lunii martie, acest sector a fost pe un trend descrescător față de 2019, potrivit datelor RetailZoom. Sunt în continuarea categorii ce persistă cu creșteri importante față de 2019, cum ar fi săpunul (+49%), dezinfectanții (+1178%,), șervețelele umede (+298%), întreg segmentul a scăzut cu 9% în prima partea a lunii aprilie față de perioada similară a anului trecut.

În privința produselor pentru curățenia casei, întreaga categorie a crescut cu 9% în perioada menționată, printre cele mai căutate produse fiind înălbitorii și produsele de uz general. Au scăzut însă vânzările în cazul detergenților pentru rufe (-12%).

retail zoom 1

O altă concluzie trasă de RetailZoom se referă la prețuri și, potrivit a analizei, de la începutul anului până la jumătatea lunii aprilie, prețurile au continuat să crească pentru mai mult de jumătate dintre categoriile monitorizate (184) cu procente cuprinse între 5% până la 30% față de primele două luni ale anului. Comparat însă cu anul trecut, alimentele s-au scumpit cu 6,5%, produsele de îngrijire personală cu 1,4% și cele pentru curățenie cu 3,7%.

retail zoom 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toate informațiile se referă la indexul de date scanate al RetailZoom din următoarele rețele de magazine: Carrefour Hypermarket, Carrefour Market, Cora, dm, Inmedio, Mega Image, Shop&Go, Metro, Penny Market, Profi, Xpress (totalizând peste 3.000 de magazine din comerțul modern din România).

 

Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Ipsos: 50% dintre români vor căuta cele mai bune prețuri și promoții în perioada Sărbătorilor
Starea de spirit la finalul lui 2022 poate fi rezumată în două cuvinte: anxietate și anticipare. Astfel, deloc surprinzător, inflația își...