Conceptul Albert Heijn bazat pe vracuri

Retailerul olandez Albert Heijn introduce un nou serviciu în magazinele sale, concept care vizează achizițiile sustenabile. „AH Packaging Free” reprezintă zona în care sortimentația este disponibilă doar vrac.

Concret, pe o lungime de șase metri, retailerul a instalat dozatoare inteligente și le cere clienților să folosească o pungă sau un borcan reutilizabil pentru produse uscate, cum ar fi muesli, paste, ceai ori nuci, folosind astfel mai puține ambalaje de unică folosință. Clienții cântăresc mai întâi ambalajul gol, apoi îl umplu cu unul dintre produsele dorite înainte de a imprima eticheta în baza căreia vor plăti la casă.

Gama „Packaging Free” a Albert Heijn constă în 70 de produse, de la cereale pentru micul dejun până la ingrediente pentru cină, cum ar fi pastele și orezul. Aproximativ 80% din sortiment este reprezentat de produse organice.

„Încurajăm un stil de viață sănătos și dorim să lăsăm pământul un loc mai bun pentru generațiile viitoare. Un prim pas este că încercăm pe cât posibil să folosim mai puține ambalaje. Iar un avantaj al acestui concept este că orice clientă poate cumpăra strict cantitatea de care are nevoie. În acest fel, împreună asigurăm mai puține deșeuri și mai puține pierderi", a declarat Marit van Egmond, CEO Albert Heijn.


Citește și: Zero Waste, conceptul în care sustenabilitatea se „vinde” vrac


Această decizie a retailerului vine în acord cu planul său de a reduce ambalajele de unică folosință cu 20 de milioane de kilograme până în 2025. Tot până atunci, toate ambalajele produselor marcă proprie ar urma să fie 100% reciclabile.

Albert Heijn XL din Rotterdam este primul magazin care implementează noul concept, dar conceptul va fi disponibil curând în XL Gelderlandplein din Amsterdam și XL Leidschendam. În 2023, astfel de dozatoare care permit achiziția vrac a produselor se vor regăsi în alte 50 de locații Albert Heijn.

Pentru lansarea conceptului, compania lucrează cu SUPZero, o organizație care ghidează companiile în tranziția către concepte fără deșeuri.

În ultimii ani, cantitatea de ambalaje folosită de Albert Heijn a scăzut cu aproape zece milioane de kilograme datorită soluțiilor care au implicat fie ambalaje reutilizabile fie eliminarea completă a acestora acolo unde acest lucru a fost posibil. În urma acestor acțiuni, retailerul a fost votat pentru a șasea oară consecutiv drept cel mai durabil lanț de supermarketuri din Țările de Jos.

INATECH Packaging: Piața ambalajelor pune presiune pe jucătorii din domeniu în 2024
INATECH Packaging: Piața ambalajelor pune presiune pe jucătorii din domeniu în 2024
Piața de ambalaje continuă să fie pe un trend ascendent și dinamic și în 2024, pe fondul interesului ridicat pentru ambalaje rezistente și...
R-Create: Piața din România poate fi considerată o provocare în ceea ce privește economia circulară
R-Create: Piața din România poate fi considerată o provocare în ceea ce privește economia circulară
Preocupate de economia circulară, Linda Vasilescu și Adina Humă, fondatoarele R-Create, au căutat o idee de business care să ajute la eliminarea...
Trendurile care redesenează industria de packaging în 2023
Trendurile care redesenează industria de packaging în 2023
Industria ambalajelor a intrat în 2023 cu „moștenirea” lăsată de un 2022 greu predictibil și marcat de inflație: provocări pe lanț...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și reciclare, piața ambalajelor din...