Carrefour și Auchan, în discuții pentru o fuziune. Ce implicații ar avea pentru piața locală
Giganții francezi Auchan și Carrefour sunt în discuții pentru o posibilă fuziune, o mișcare ce ar oferi un avans strategic considerabil în mai multe piețe unde dețin poziții de top, scrie cotidianul brazilian Valor Economico.
Carrefour, cel mai mare retailer francez, discută cu competitorii săi posibile achiziții și fuziuni, iar acest lucru nu este deloc surprinzător, potrivit lui Clement Genelot, analist Bryan Garnier, bancă specializată în servicii de M&A. Acesta notează că Alexandre Bompard, CEO-ul Carrefour, lucrează la un nou plan strategic, cu mai multe țări susceptibil de a fi cedate, deschizând astfel calea unui proces mai amplu de ajustare a portofoliului de active.
O asemenea mișcare strategică ar trebui să treacă de organismele de reglementare și concurență din Franța, dar și din alte piețe unde cei doi retaileri activează, lucru ce s-ar putea dovedi a fi dificil, având în vedere legislația antitrust din Franța și alegerile prezidențiale ce vor avea loc în curând, mai spune Genelot. Acesta adaugă că un alt tip de acord este mult mai plauzibil, precum un schimb de active care să implice piețe precum Spania și România sau Polonia.
Citește și: România conduce creșterea Carrefour în Europa, în T2
De altfel, România conduce clasamentulcelor mai performante țări în care Carrefour activează la nivel european, după ce a încheiat al doilea trimestru cu o cifră de afaceri de 585 de milioane de euro pe plan local, marcând un plus al vânzărilor organice de 8,5% față de aceeași perioadă a anului trecut și un avans de 6,9% prin comparație cu aceeași perioadă a anului 2019. Prin comparație, Polonia a înregistrat un plus de 7,1%, Franța un avans de 4,7%, în timp ce restul piețelor pe care Carrefour activează la nivel european au raportat scăderi de vânzări.
Pe plan local, fuziunea celor doi giganți francezi ar duce la apariția unui nou lider de piață, cu afaceri de aproximativ 18 miliarde lei. Fuziunea celor două companii de retail ar însemna o rețea de aproximativ 470 de magazine, adică peste 13% dintre totalul magazinelor din comerțul modern.
În România, Carrefour este al treilea cel mai mare lanț de retail, cu afaceri de 12,69 miliarde lei și o rețea de 399 de magazine sub toate cele patru formate cu care activează, în timp ce Auchan se află pe poziția a șaptea în topul retailerilor internaționali, cu afaceri de 5,5 miliarde lei și o rețea de 69 de magazine.
La finalul primului semestru, Carrefour opera 13.695 de magazine, dintre care 5.797 pe piața din Europa, excluzând Franța, unde retailerul deține 5.679 de unități comerciale.
Vezi și: Anul schimbării în topul retailerilor internaționali