Carrefour ia în calcul vânzarea diviziilor din Polonia și Taiwan
La doar un an de la momentul în care Carrefour a plătit aproape o sută de milioane de euro pentru 244 de magazine de proximitate în Taiwan, preluate de la grupul Dairy Farm, retailerul francez reevaluează businessul pe această piață, alături de operațiunile din Polonia.
Potrivit informațiilor apărute în presa franceză, Carrefour a apelat la serviciile KPMG pentru evaluarea portofoliului, iar decizia ar fi luată în contextul în care grupul Alimentation Couche-Tard a inițiat discuții pentru o posibilă preluare a retailerului francez, mișcare ce ar aduce împreună două companii cu valoare cumulată de peste 50 de miliarde de dolari.
Această posibilă preluare l-ar fi determinat pe Alexandre Bompard, CEO Carrefour, să ceară o analiză clară asupra operațiunilor de pe piețele externe. O vânzare a celor două filiale ar aduce retailerului francez 1,5 miliarde de euro, potrivit informațiilor din presa franceză.
Totodată, sursele citate susțin că retailerul ia în calcul și vânzarea operațiunilor din Italia și Argentina, două piețe în care nu a reușit să devină profitabil. La nivel de grup, Carrefour a încheiat primul trimestru al acestui an cu venituri de 18,56 de miliarde de euro, marcând o creștere organică de 4,2%. Retailerul opera la finalul trimestrului al treilea per total 13.595 de unități comerciale, dintre care 571 deschise în ultimul trimestru.
Pe piața din România, Carrefour a raportat pentru primul trimestru al acestui an o cifră de afaceri de 540 de milioane de euro, în scădere cu 1,1% față de aceeași perioadă din 2020. În termeni like-for-like (excluzând vânzările magazinelor deschise în ultimele 12 luni n.r.) declinul a fost de 1,8%, rezultat care plasează România într-un top cinci al țărilor cu cea mai slabă performanță la nivel de grup.





