Carrefour a finalizat anul 2014 pe creştere în România

Vânzările grupului Carrefour, la ratele actuale de schimb valutar, au scăzut în 2014 cu 0,3%, la 84 de miliarde de euro. În schimb, retailerul francez a raportat o creştere de 3,9% a vânzărilor la rate de schimb constante, dar şi un avans de 2,8%like-for-like (vânzările magazinelor deschise de cel puţin 12 luni). În Franţa, grupul a raportat o majorare a cifrei de afaceri de 1,2% în 2014 faţă de anul anterior, în termeni comparabili (like-for-like), precizând că toate formatele de magazine au fost pe un trend ascendent, pentru al doilea an consecutiv. Aşa cum era de aşteptat, magazinele de proximitate şi alte formate (exluzând super/hypermarketurile) au performat cel mai bine în termeni de vânzări, înregistrând un avans de circa 7%.Carrefour a finalizat anul 2014 pe creştere în România

În Europa, în afara Franţei, Italia este singura piaţă care i-a adus retailerului francez un declin al afacerilor în 2014, comparativ cu anul anterior (-2,3%). Creşterile înregistrate pe celelalte pieţe din cluster nu au putut compensa acest declin, astfel că, per ansamblu, ritmul raportat pe Europa exluzând Franţa a fost negativ, de -0,2%. Toate cifrele de mai sus se referă la vânzările Carrefour excluzând produsele petroliere (comercializate în benzinăriile Carrefour).

În România, Carrefour a raportat creştere atât în primele nouă luni din 2014, cât şi în ultimul trimestru al anului trecut. În raport nu se precizează însă ritmul de creştere în 2014 faţă de 2013. Avansul vine în contextul reluării expansiunii pe segmentul hypermarketurilor, cu 2 unităţi deschise în cursul anului 2014, în Bucureşti şi Târgu Jiu. Tot anul trecut, reţeaua de supermarketuri Market operată de Carrefour a ajuns la 91 de magazine, faţă de 78 în 2013, iar retailerul a lansat la nivel local şi franciza Contact pentru a acoperi comerţul din zona rurală. În dreptul reţelei Express operată în franciză în zona urbană a fost înregistrat însă un regres în 2014, din cauza ruperii colaborării cu Angst. Retailerul mai deţine în România şi un site de comerţ online.

 

Carrefour iese de pe piața din Italia și vinde 1.188 de magazine într-o tranzacție de 1 miliard de euro. Pentru detalii, accesați revistaprogresiv.ro
România, singura piață pe plus pentru Carrefour la nivelul Europei, în 2024
Carrefour România a încheiat anul 2024 cu o cifră de afaceri de 3,19 miliarde de euro, marcând un avans de 3,2% prin comparație cu 2023,...
Carrefour rezultate financiare raportate la 9 luni
România rămâne singura piață pe plus pentru Carrefour la nivel european
Carrefour România a încheiat primele nouă luni ale acestui an cu o cifră de afaceri de 2,27 miliarde de euro, potrivit raportului financiar...
carrefour hipermarket, magazin Romania, categoria de legume si fructe, fotografie publicata in Revista Progresiv
România, singura piață pe plus pentru Carrefour la nivel european
Carrefour România a încheiat cel de-al doilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 761 milioane de euro, potrivit raportului financiar...
ReTech & Digital - Conference & Expo, eveniment Progresiv, solutii si inovatii IT, digitale si automatizare din retail & FMCG, editia cu numarul 2, Unleash the Power of Digital, data evenimentului 12 septembrie, la Ramada Bucharest
ReTech & Digital revine cu o nouă ediție, pe 12 septembrie
ReTech & Digital - Conference & Expo, evenimentul Progresiv dedicat integral tehnologiilor, soluțiilor IT și inovațiilor digitale din...
Carrefour Market Cosmopolis Plaza 1 002
Carrefour România intenționează să mai deschidă 40 de magazine Market și Express anul acesta
Carrefour România continuă investițiile în formatul Market prin deschiderea unui nou supermarket în complexul Cosmopolis și intenționează să...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...