Carrefour a finalizat anul 2014 pe creştere în România
Vânzările grupului Carrefour, la ratele actuale de schimb valutar, au scăzut în 2014 cu 0,3%, la 84 de miliarde de euro. În schimb, retailerul francez a raportat o creştere de 3,9% a vânzărilor la rate de schimb constante, dar şi un avans de 2,8%like-for-like (vânzările magazinelor deschise de cel puţin 12 luni). În Franţa, grupul a raportat o majorare a cifrei de afaceri de 1,2% în 2014 faţă de anul anterior, în termeni comparabili (like-for-like), precizând că toate formatele de magazine au fost pe un trend ascendent, pentru al doilea an consecutiv. Aşa cum era de aşteptat, magazinele de proximitate şi alte formate (exluzând super/hypermarketurile) au performat cel mai bine în termeni de vânzări, înregistrând un avans de circa 7%.
În Europa, în afara Franţei, Italia este singura piaţă care i-a adus retailerului francez un declin al afacerilor în 2014, comparativ cu anul anterior (-2,3%). Creşterile înregistrate pe celelalte pieţe din cluster nu au putut compensa acest declin, astfel că, per ansamblu, ritmul raportat pe Europa exluzând Franţa a fost negativ, de -0,2%. Toate cifrele de mai sus se referă la vânzările Carrefour excluzând produsele petroliere (comercializate în benzinăriile Carrefour).
În România, Carrefour a raportat creştere atât în primele nouă luni din 2014, cât şi în ultimul trimestru al anului trecut. În raport nu se precizează însă ritmul de creştere în 2014 faţă de 2013. Avansul vine în contextul reluării expansiunii pe segmentul hypermarketurilor, cu 2 unităţi deschise în cursul anului 2014, în Bucureşti şi Târgu Jiu. Tot anul trecut, reţeaua de supermarketuri Market operată de Carrefour a ajuns la 91 de magazine, faţă de 78 în 2013, iar retailerul a lansat la nivel local şi franciza Contact pentru a acoperi comerţul din zona rurală. În dreptul reţelei Express operată în franciză în zona urbană a fost înregistrat însă un regres în 2014, din cauza ruperii colaborării cu Angst. Retailerul mai deţine în România şi un site de comerţ online.