Bilanțul deschiderilor în retailul modern în luna septembrie

Retailerii internațional și-au continuat investițiile în expansiunea rețelelor de magazine în luna septembrie și au inaugurat 18 unități comerciale, menținând astfel ritmul de expansiune al ultimelor luni.  În ceea ce privește evoluția pe canale de vânzare, vedeta deschiderilor a fost luna trecută segmentul de proximitate. Bilanțul deschiderilor în retailul modern în luna septembrie

Prima poziție în topul celor mai expansivi retaileri este ocupată și luna aceasta de Profi, care a bifat 9 magazine noi. Pe locul al doilea în clasament se situează Mega Image care a inagurat 7 unități, iar poziția a treia este ocupată de Carrefour Market și Lidl care au deschis câte o nouă unitate comercială.

Dintre cele 9 unități inaugurate de Profi, 5 funcționează în format standard și 4 în formatul de proximitate Profi City. Luna aceasta retailerul a deschis și primul său magazin din localitatea 1 Decembrie. Prin aceste deschideri, rețeaua națională operată de retailerul controlat de fondul de investiții polonez Enterprise Investors a ajuns la 344 de magazine. Profi și-a menținut ritmul de expansiune în ultimele luni și vizează ca pâna la finalul anului să atingă pragul de 100 de magazine inaugurate.

Retailerul belgian Mega Image și-a concentrat investițiile în extinderea rețelei de proximitate și a deschis 5 magazine sub brandul Shop&Go și un supermarket Mega Image. De asemenea, la cinci luni de la inaugurarea conceptului Gusturi Românești, Mega Image a deschis al doilea magazin sub acest brand în Piața Moghioroș din cartierul Drumul Taberei. Unitatea a fost inaugurată în spațiul fostului magazin Angst preluat anul trecut și redeschis sub denumirea Mega Image Moghioroș 2. În prezent, Mega Image operează 436 magazine, sub mărcile Mega Image (201), Shop&Go (232), AB COOL FOOD (1), Gusturi Românești (2).

Lidl și-a continuat și el investițiile în România și a deschis un magazin nou construit în Pipera. Aceasta este a patra unitate pe care retailerul german a deschis-o anul acesta și odată cu acest magazin, Lidl deține pe plan local 188 de unități.

Și Carrefour a bifat o nouă deschidere pe segmentul de supermarketuri. Retailerul a inaugurat la finalul lunii al cincilea magazin Market din Timișoara, ridicând numărul total de magazine în acest format la 99.

Pentru analize mai detaliate privind expansiunea retailerilor internaţionali pe plan local accesaţi aplicaţia interactivă Ika România: www.ika.magazinulprogresiv.ro. 

Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Retailerii ridică miza în proximitate și plusează la capitolul diversitate
Chiar dacă vorbim de o oarecare încetinire a numărului de magazine inaugurate de retaileri în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada...
Proximitatea, cheia dezvoltării pieței locale de retail
Proximitatea, cheia dezvoltării pieței locale de retail
186 de magazine noi au apărut pe harta retailului local în prima jumătate a acestui an, proximitatea fiind punctul central al retailerilor...
Ritm constant de expansiune pentru marile rețele de magazine în iunie
Ritm constant de expansiune pentru marile rețele de magazine în iunie
Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune și în luna iunie, bifând 34 de noi deschideri. Ritmul de dezvoltare a...
 Ritm constant de extindere pentru retailerii internaționali în luna mai
Ritm constant de extindere pentru retailerii internaționali în luna mai
Expansiunea a rămas pe lista de priorități a jucătorilor internaționali prezenți pe piața din România, astfel că în luna mai au fost...