Bilanțul deschiderilor în retailul modern în luna decembrie
Ultima lună din anul 2017 a adus un plus de 44 de noi magazine pentru marile rețele de retail modern din România, cifră aflată în scădere față de aceeași perioadă din 2016, când principalii jucători au inaugurat 53 de unități.
Cele mai multe inaugurări în luna decembrie 2017 au fost bifate de retailerul Mega Image, cu 21 de deschideri în București, Cluj, Brașov, Giurgiu și Târgoviște.
Clasamentul celor mai activi retaileri este completat de Profi, care a deschis 11 magazine, ajungând la finalul anului trecut la un număr de 695 de unități. Dintre aceste deschideri 3 au fost operate sub sigla Loco, 6 unități în format Standard și 2 City.
De asemenea, Penny Market a inaugurat în luna decembrie șase magazine noi în București și alte cinci județe din România. La finalul anului, rețeaua număra 221 de magazine la nivel național.
Discounterul german Lidl a deschis în luna decembrie patru magazine: în Suceava, Tulcea, Timișoara, Constanța. La finalul anului, retailerul ajunsese la 220 de magazine la nivel național.
De asemenea, francezii de la Carrefour au inaugurat primul hypermarket din Râmnicu Vâlcea ajungând la 33 de magazine în acest format, respectiv o unitate Market în comuna Berceni, Ilfov. Retailerul ajunge astfel la 214 magazine Market. În România, grupul numără 317 magazine dintre care 33 hypermarketuri Carrefour, 231 supermarketuri (214 magazine Market si 17 magazine Express Orange), 42 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact, un magazin online.
Pentru analize mai detaliate privind expansiunea retailerilor internaționali pe plan local accesați aplicația interactivă Universul de Retail: www.universulderetail.ro.



