Auchan testează supermarketul ”premium” la Versailles. Vezi cum arată noul concept

Am scris în ultima perioadă despre mai multe concepte de magazin care încearcă să atragă consumatorul fie printr-un layout și o experiență de cumpărare inedită, fie printr-o sortimentația specială. Nici marile lanțuri de retail nu s-au abătut de la acest trend și Simply Market Gourmand, noul concept implementat de Auchan în Franța, este cel mai recent exemplu în acest sens.

Magazinul Simply Market Gourmand a fost inaugurat săptămâna aceasta în centrul comercial Parly 2, din Versailles, în locul unei unități Simply Market. Decizia de a renova magazinul și de a-l adapta zonei comerciale vine în contexul în care complexul în care se află localizat magazinul găzduiește branduri premium precum Hugo Boss, Apple Store, Nespresso, Hédiard sau Lenôtre. Astfel, retailerul a imaginat o versiune premium a supermarketului, care se ridică la înălțimea mixului de chiriași din unitate.

Ce schimbări aduce noul concept?

Principalul element de diferențiere al noului concept de supermarket este sortimentația. Creșterea numărului de SKU-uri, dar și comercializarea unor produse de lux a fost obligatorie, chiar daca anterior magazinul se poziționa ca fiind cel mai ieftin din zonă. Astfel, au fost introduse 1.200 de noi specialități, iar sortimentația a ajuns la aproximativ 15.000 de produse.

Printre produsele speciale pe care clienții le pot regăsi în supermarketul Simply Market Gourmand sunt produsele exotice, dar și preparatele din carne de vită din rasa Charolaise. De asemenea, o atenție deosebită a fost acordată zonei de fructe și legume proaspete, care a fost regândită complet.

Totodată, un aspect care nu a fost neglijat în crearea conceptului este zona de mâncare gata preparată. Aceasta a fost gândită ca un ”bar gourmand” și le oferă consumatorilor sandvișuri, pizza și paste pregătite pe loc, dar fresh-uri de fructe și legume. În plus, pentru a se asigura că timpul de servire al clienșilor va fi cât mai redus, au fost angajate 20 de persoane care se ocupă de această zonă.

Și în ceea ce privește designul magazinului sunt diferențe vizibile. Și pentru că vorbim despre un supermarket premium, materialele care au fost folosite vin tocmai în completarea acestei imagini. Rafturile sunt o combinație modernă din metal și PFL de culoare gri închis, culoare care de altfel predomină în tot magazinul.  În plus, distanța între rafturi este mai mare, tocmai pentru a lăsa impresia unui spațiu aerisit, în care produsele pot fi găsite cu ușurintă. De asemenea, printre elemente noi introduse în magazin și care merită menționate se numără și vitrinele frigorifice cu uși, o tendință din ce în ce mai accentuată printre retaileri.

Reprezentanții Auchan au declarat că acest concept a fost gândit și adaptat zonei comerciale în care se află și momentan, nu se justifică remodelarea altor unități. Cu toate astea, rămâne de văzut dacă, odată cu deschiderea supermarketului ”Simply Market Gourmand”, retailerul francez să implementeze un alt proiect care a fost în stand-by în ultimii ani – crearea unui hypermarket Auchan Gourmand în Marsilia.

Sură foto: lineaires.com

Cum arată cel mai nou supermarket Auchan de mari dimensiuni din București
Cum arată cel mai nou supermarket Auchan de mari dimensiuni din București
Auchan România continuă dezvoltarea pe segmentul de proximitate și a inaugurat cel de-al șaptelea supermarket din rețea. Amplasat la parterul...
Auchan pariază pe schimbarea la față a formatului de hipermarket. Cum arată Auchan Berceni, magazinul de test al noului concept?
Auchan pariază pe schimbarea la față a formatului de hipermarket. Cum arată Auchan Berceni, magazinul de test al noului concept?
După ce în ultimii ani și-a focusat extinderea și investițiile pe formatul de proximitate și de supermarket, Auchan își întoarce fața...
 Auchan Retail România intră pe segmentul de discount. Cum arată primul magazin pe acest format
Auchan Retail România intră pe segmentul de discount. Cum arată primul magazin pe acest format
Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail a deschis primul său magazin pe formatul de discount,...
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună
Ionuț Ardeleanu, CEO Auchan: Creșterea în retail este garantată dacă există o strategie bună
După cinci ani de transformare și regândire a businessului, Auchan România pariază pentru acest an pe trei proiecte strategice – intrarea pe...