ANPC a amendat 265 de magazine Lidl cu peste 3,5 mil. lei
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat cu peste 3,5 milioane lei 265 de magazine aparținând discounterului Lidl pentru încălcarea legislației în vigoare.
„Nu știu suficientă germană pentru a traduce ce spuneam și în trecut: nu suntem pelicanii Europei! Consumatorul român, cel care vă asigură veniturile, trebuie respectat! Renovați, curățați, aduceți produse de calitate, nu mai căutați variante să ne determinați să «o luăm mai ușor»! Dacă la voi acasă este ordine și curățenie, considerați și această țară și pe cetățenii ei, ca parte din Europa! Merităm să fim tratați onorabil! Ce părere aveți?”, a spus Horia Constantinescu, Președintele ANPC.
Au fost controlate 265 de magazine, iar, pentru neregulile constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: 347 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei; 144 avertismente; oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 lei; oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități; închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine; închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.
Ce nereguli au descoperit comisarii ANPC în magazinele Lidl
Printre abaterile de la legislație constatate de comisarii ANPC în timpul controalelor se numără: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită; comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte; comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingredient de pe etichetă); neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparative cu cel de la casa de marcat; comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite; comercializarea unor ouă neigienizate; comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea “produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire; utilizarea unor vitrine de expunere la comercializare, a produselor de panificație-patiserie, insalubre; utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse; existența unor insecte vii în spațiul de preparare și coacere; folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar; deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română); utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, cu chedere murdare, strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări masive, excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr; comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate; comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate; nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere); folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavement deteriorate; existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare, în zona de comercializare; comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română; utilizarea unor cântare care înregistrau erori; nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători; existența unor neconcordanțe între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.
Parte a grupului Schwarz, Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. În România, retailerul a intrat pe piață în urmă cu zece ani prin preluarea discounterului Plus.
În 2021, Lidl și-a consolidat poziția de lider, retailerul german raportând o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de rezultatul înregistrat în 2020. Este al doilea an în care Lidl reușește această performață și ia fața Kaufland, rețeaua de retail care a dominat clasamentul timp de zece ani. Rezultatele raportate de Lidl nu sunt surprinzătoare, canalul de discounter câștigând cei mai mulți cumpărători, potrivit datelor de retail audit. Mai multe detalii despre evoluția marilor lanțuri de retail în 2021 găsiți în analiza Progresiv AICI.