Lidl apasă pedala expansiunii în Italia: 150 de noi magazine în 2024

Discounterul Lidl a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 5,9 mld. euro pentru piața din Italia, în creștere cu 6,9% comparativ cu 2020, și a anunțat intenția de a deschide 150 de noi magazine în 2024 cu o investiție de 1,5 mld. euro, scrie Esmmagazine.com. Lidl apasă pedala expansiunii în Italia: 150 de noi magazine în 2024

În prezent, Lidl deține în Italia o rețea formată din 700 de magazine și intenționează să atingă pragul de 1.000 de locații până în 2030.

O parte din bugetul anunțat va fi utilizat pentru a extinde rețeaua logistică a retailerului prin construcția unor depozite în Lombardia și Sicilia, în paralel cu investiția în depozitul din Sardinia, în cazul căruia lucrările au fost deja demarate.

Potrivit retailerului, aceste investiții vor duce la crearea a 6.000 de noi locuri de muncă până în 2024.

Anul trecut furnizorii italieni ai Lidl au exportat către alte țări în care discounterul activează produse în valoare de 2 miliarde de euro, dintre care fructele și legumele au totalizat vânzări de 550 milioane de euro. Mai mult, doar Lidl în sine generează circa 10% din totalul exporturilor realizate de Italia în sectorul legumelor și fructelor.

În 2021, Lidl și-a consolidat poziția de lider, retailerul german raportând o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de rezultatul înregistrat în 2020. Este al doilea an în care Lidl reușește această performață și ia fața Kaufland, rețeaua de retail care a dominat clasamentul timp de zece ani. Rezultatele raportate de Lidl nu sunt surprinzătoare, canalul de discounter câștigând cei mai mulți cumpărători, potrivit datelor de retail audit. Mai multe detalii despre evoluția marilor lanțuri de retail în 2021 găsiți în analiza Progresiv AICI.

Parte a grupului Schwarz, Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. În România, retailerul a intrat pe piață în urmă cu zece ani prin preluarea discounterului Plus.

 

 

Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl a anunțat că are în plan investiții de peste 200 de milioane euro pe piața din Spania. Bugetul vizează atât extinderea rețelei cu 20 de...
Lidl anunță că acceptă plata cu tichete sociale
Lidl anunță că acceptă plata cu tichete sociale
Discounterul german Lidl intră și el pe lista retailerilor care acceptă plata cu tichetele sociale. Astfel, începând cu data de 10 august 2022,...
Lidl deschide un nou magazin
Lidl deschide un nou magazin
Lidl, liderul pieței locale de retail, continuă să se extindă în România și deschide un nou magazin, în orașul Oradea, județul Bihor....
Lidl continuă expansiunea și deschide un magazin în Mediaș
Lidl continuă expansiunea și deschide un magazin în Mediaș
Lidl, liderul pieței locale de retail, continuă procesul de extindere și inaugurează un magazin în orașul Mediaș din județul Sibiu. Lidl...