Lidl apasă pedala expansiunii în Italia: 150 de noi magazine în 2024
Discounterul Lidl a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 5,9 mld. euro pentru piața din Italia, în creștere cu 6,9% comparativ cu 2020, și a anunțat intenția de a deschide 150 de noi magazine în 2024 cu o investiție de 1,5 mld. euro, scrie Esmmagazine.com.
În prezent, Lidl deține în Italia o rețea formată din 700 de magazine și intenționează să atingă pragul de 1.000 de locații până în 2030.
O parte din bugetul anunțat va fi utilizat pentru a extinde rețeaua logistică a retailerului prin construcția unor depozite în Lombardia și Sicilia, în paralel cu investiția în depozitul din Sardinia, în cazul căruia lucrările au fost deja demarate.
Potrivit retailerului, aceste investiții vor duce la crearea a 6.000 de noi locuri de muncă până în 2024.
Anul trecut furnizorii italieni ai Lidl au exportat către alte țări în care discounterul activează produse în valoare de 2 miliarde de euro, dintre care fructele și legumele au totalizat vânzări de 550 milioane de euro. Mai mult, doar Lidl în sine generează circa 10% din totalul exporturilor realizate de Italia în sectorul legumelor și fructelor.
În 2021, Lidl și-a consolidat poziția de lider, retailerul german raportând o cifră de afaceri de 14,8 miliarde de lei, în creștere cu 16% față de rezultatul înregistrat în 2020. Este al doilea an în care Lidl reușește această performață și ia fața Kaufland, rețeaua de retail care a dominat clasamentul timp de zece ani. Rezultatele raportate de Lidl nu sunt surprinzătoare, canalul de discounter câștigând cei mai mulți cumpărători, potrivit datelor de retail audit. Mai multe detalii despre evoluția marilor lanțuri de retail în 2021 găsiți în analiza Progresiv AICI.
Parte a grupului Schwarz, Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. În România, retailerul a intrat pe piață în urmă cu zece ani prin preluarea discounterului Plus.