Annabella bifează două județe noi în drumul spre extinderea națională

Rețeaua de magazine Annabella, unul dintre cei mai importanți jucători independenți din piața locală de retail, a deschis la finalul anului trecut primele sale supermarketuri din județele Giurgiu și Brașov. Odată cu cele două inaugurări, retailerul a bifat două județe noi în drumul său spre extinderea națională. Annabella își pregătește intrarea în online

„Suntem activi cu 120 de magazine în județele Vâlcea, Argeș, Olt, Dâmbovița, Giurgiu (cu locația deschisă în Poenari, comuna Ulmi) și în județul Brașov cu deschiderea de la Zărnești. Ne dorim să ajungem în cât mai multe județe noi în 2025, să fim mai aproape de cat mai multe comunități care doresc să ne cunoască conceptul de magazine, iar acest lucru ne încurajează strategia de expansiune și dezvoltare a rețelei la nivel național”, a declarat pentru Progresiv Octavian Olaru, Director Executiv Annabella.

Investiția în magazinul din Zărnești s-a ridicat la 350.000 de euro, supermarketul având o suprafață totală de 1.100 de metri pătrați, din care 800 de metri pătrați suprafața de vânzare. Sortimentația include 6.000 de SKU-uri, iar conceptul este ușor diferit față de magazinele clasice în sensul că în această locație lipsește vitrina asistată. „Am ales să avem zona de produse refrigerate - doar cu produse porționate, atât carne proaspătă, cât și mezeluri, respectiv lactate. Totodată, am introdus mai multe produse Râureni amplasate la palet, cdar și produse din categoria băcănie/băuturi - top vânzare la nivel de piață”, a mai punctat reprezentantul Annabella.

Anul 2024, sub semnul creșterii pentru Annabella

Anul 2024 a fost unul extrem de activi pentru rețeaua Annabella. Pe lângă cele două județe noi, retailerul și-a consolidat prezența în județul Dâmbovița unde a ajuns să dețină 22 de magazine, dar și în Vâlcea unde a inaugurat cel de-al doilea parc de retail. O investiție de cinci milioane de euro, Annabella Retail Park Vâlcea a fost cel mai mare proiect al retailerului deținut de antreprenorii locali Dorina și Dan Mutu pentru anul 2024, având o suprafață închiriabilă de 7.000 de metri pătrați, dintre care 1.600 sunt ocupați de magazinul Annabella.

Pe lângă investițiile pe aproximativ 7 milioane de euro finalizate anul trecut, pentru Annabella, 2024 este un an bun și din perspectiva evoluției financiare. „Dacă ne raportăm la cifra de afaceri vorbim despre o creștere double-digit și evoluția este susținută și de deschiderile de anul acesta, dar și de cele de anul trecut care și-au făcut efectul și anul acesta. Deci creșterea cifrei de afaceri a fost una semnificativă, presiunea prețurilor din piață se resimte, și noi nu am vrut să o dăm mai departe complet către clienți. Drept urmare, mă aștept ca presiunea pe marjă să se reflecte și în rezultatul financiar”, a explicat anterior pentru Progresiv Alexandru Șoacăte, Director General Adjunct Annabella.

În ceea ce privește planurile pentru perioada următoare, prioritatea numărul unu o reprezintă accelerarea expansiunii. „Avem pe listă și județe noi, dar magazinele noi vor fi mai degrabă adiacente celor pe care le operăm. Ca strategie de dezvoltare trebuie să urmezi și linia de aprovizionare logistică pentru că altfel te expui la niște costuri de transport foarte mari. Tocmai de aceea, până acum, am preferat să creștem concentric”, a mai explicat Alexandru Șoacăte.

Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
Annabella Retail Park Valcea
Annabella deschide al doilea parc de retail, o investiție de 5 milioane de euro
Annabella a inaugurat al doilea parc de retail, la Râmnicu Vâlcea. O investiție de 5 milioane de euro, Annabella Retail Park Vâlcea, cel mai mare...
Rețeaua Annabella și pasul de la dezvoltare la consolidare
Rețeaua Annabella și pasul de la dezvoltare la consolidare
Pentru Annabella anul 2023 a stat sub semnul dezvoltării, elementul de referință în strategia de creștere fiind intrarea în județul...
Annabella își pregătește intrarea în online
Annabella își pregătește intrarea în online
Rețeaua Annabella, al doilea cel mai important jucător din piața locală de retail după cifra de afaceri, vrea să intre pe segmentul de...
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Deși numărul jucătorilor independenți din retailul local care au o poveste de peste 30 de ani nu este deloc neglijabil, experiența nu mai este...
Rețeaua Annabella pune pe listă investiții de peste 6 mil. euro pentru 2024
Rețeaua Annabella pune pe listă investiții de peste 6 mil. euro pentru 2024
Rețeaua Annabella, al doilea cel mai important jucător din piața locală de retail după cifra de afaceri, a bugetat investiții de peste 6...