Agricola Bacău nu exclude un exit pentru divizia de magazine

Pe fondul unei concurențe tot mai accentuate în comerțul de proximitate, divizia de magazine a Agricola Bacău, unul dintre cei mai importanți jucători din industria locală a cărnii, a afișat în primul semestru al anului o scădere a afacerilor. Mai mult, rețeaua a ajuns să numere 32 de magazine, după ce trei locații au fost închise în primele trei luni. Grigore Horoi, președintele grupului, a explicat pentru Progresiv care sunt opțiunile pe care compania le ia în considerare pentru acest business. Agricola Bacău nu exclude un exit pentru divizia de magazine

Divizia Agricola Magazine, care reprezintă rețeaua de magazine proprii, și-a diminuat cifra de afaceri cu 8,79% în primul semestru din acest an, în condițiile in care restul companiilor din grup au afișat creșteri ale afacerilor. Astfel, Agricola Magazine a raportat în perioada menționată o cifră de afaceri de 12,6 milioane lei, în scădere comparativ cu același interval din 2016, când divizia a avut o cifră de afaceri de 13,8 milioane lei.

Potrivit reprezentanților companiei, rețeaua s-a diminuat în primele trei luni ale anului cu trei unități, ajungând la 32 de magazine.

,,Evoluția cifrei de afaceri realizată de Agricola Magazine a fost influențată în primul semestru din 2017 de concurența tot mai accentuată din comerțul de proximitate unde, pe lângă magazinele deținute de micii comercianți (care în continuare ignoră regulile de fiscalizare), au apărut, tot mai mult, micile formate ale marilor retaileri internaționali, care se dezvoltă în aceste zone”, a declarat Grigore Horoi.

Agricola Magazine număra la începutul acestui an 35 de unități, dintre care 22 de spații aflate în proprietatea companiei și restul în chirie.

,,Unele dintre acestea nu aveau un vad tocmai potrivit pentru comerțul cu produse alimentare. În acest context, după analize riguroase, am ajuns la concluzia că trei dintre ele trebuie închise”, a completat Grigore Horoi.

Potrivit acestuia, compania, împreună cu un consultant extern, lucrează ,,pentru optimizarea portofoliului de produse și a serviciilor atașate și astfel să îmbunătățească performanțele economice”.

,,Prin ceea ce întreprindem intenționăm să găsim structura cea mai potrivită pentru un business de succes, să avem în vedere posibilitatea deschiderii de noi magazine în zone potrivite pentru tipul de comerț practicat și, în același timp, să fim pregătiți pentru exit în situația în care ar apărea o oportunitate interesantă”, a mai spus președintele Agricola Bacău.

Sursa foto: Agricola Bacău Facebook

Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
Grigore Horoi, Grupul Agricola: În contextul dat, nu va mai fi fezabilă o creștere a businessului de peste 10%
După ce în 2022 Grupul Agricola a atins borna de un miliard de lei cifră de afaceri, miza pentru 2023 este continuarea trendului ascendent....
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Grigore Horoi, Agricola: În perioade de criză este foarte dificil să menții parcursul normal al navei pe care o conduci
Sunt doi ani deja de când businessul Agricola navighează prin ape tulburi, situație generată pe de o parte de criza sanitară, iar pe de altă...
Agricola renunță la divizia de retail, dar continuă să fie pe plus
Agricola renunță la divizia de retail, dar continuă să fie pe plus
Pe fondul unei concurențe tot mai accentuate în comerțul de proximitate, Agricola, unul dintre cei mai importanți jucători din industria locală...
Agricola Bacău nu exclude un exit pentru divizia de magazine
Agricola Bacău nu exclude un exit pentru divizia de magazine
Pe fondul unei concurențe tot mai accentuate în comerțul de proximitate, divizia de magazine a Agricola Bacău, unul dintre cei mai importanți...