40 de deschideri bifate de IKA pe plan local în luna octombrie
Jucătorii prezenți pe piața locală de retail și-au continuat investițiile în expansiune, luna trecută fiind inaugurate 40 de unități comerciale noi. Prin comparație cu luna septembrie, au fost deschise cu 11 magazine mai puțin, septembrie fiind luna cu cele mai multe deschideri de la începutul acestui an.
Profi rămâne lider la capitolul expansiune, bifând în octombrie 17 inaugurări de magazine. Dintre acestea, unu funcționează în formatul City, unu în formatul Profi Go, 12 în formatul Loco și trei sub bannerul Super, magazine sub care operează magazinele cu cele mai mari suprafețe de vânzare după procesul de rebranding. Odată cu aceste deschideri, Profi ajunge să dețină peste 1.550 de locații la nivel național.
Pe poziția a doua în clasament este poziționat Mega Image care a inaugurat luna trecută 10 unități comerciale, patru în formatul de supermarket și 6 sub brandul Shop&Go. Retailerul a continuat să investească atât la nivelul Capitalei, dar și celelalte județe unde este prezent, precum Prahova, București, Iași, Cluj, Timiș și Bihor.
Și Auchan și-a continuat planurile de dezvoltare, investind în extinderea rețelei de magazine MyAuchan, dezvoltate în parteneriat cu Petrom. Astfel, în luna septembrie au fost deschise 8 unități noi, retailerul fiind doar la câțiva pași de pragul de 100 de magazine de conveniență.
Ceilalți doi retaileri care au pus magazine noi pe harta expansiunii sunt Carrefour și Lidl. Francezii de la Carrefour au bifat trei magazine noi sub bannerul Express, în timp ce Lidl a mai deschis două magazine, în localitățile Sovata și Domnești. Odată cu aceste deschideri, discounterul ajunge să opereze 316 magazine, în timp ce Carrefour deține peste 350 de magazine pe segmentul de hypermarket, supermarket, discount și proximitate.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).