Bilanțul deschiderilor în retailul local în luna mai
Retailerii internaționali prezenți pe piața locală și-au continuat investițiile în expansiune, însă rimtul de extindere a fost mult mai lent. Astfel, prin comparație cu luna aprilie când au fost inaugurate 29 de magazine noi, luna trecută pe hartă au apărut doar 17 deschideri.
La fel ca și în lunile precedente, Profi rămâne campionul la capitolul expansiune, în luna mai fiind inaugurate 11 magazine, dintre care 3 în formatul Profi, 5 în formatul City și 3 Profi Loco. Odată cu aceste deschideri, retailerul controlat de fondul de investiții ajunge la pragul de 1.487 de magazine la nivel național.
Următorul clasat în topul celor mai expansivi retaileri este Mega Image, care a inaugurat luna trecută 3 unități comerciale noi, mult sub nivelul lunii aprilie, când bifase 9 inaugurări. Dintre acestea, 2 sunt supermarketuri Mega Image și o locație funcționează sub brandul Shop&Go.
Și discounterul Lidl și-au continuat investițiile, adăugând două noi locații pe harta expansiunii. Cât despre Kaufland, retailerul german a inaugurat un hypermarket în județul Timiș, ajungând să dețină 143 de unități la nivel national. Aceasta este a cincea deschidere bifată de retailer de la începutul acestui an, în condițiile în care planul pentru 2021 prevede cel puțin 10 deschideri.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).





