Septembrie, lună record la capitolul expansiune în retailul modern
Jucătorii prezenți pe piața locală de retail și-au continuat investițiile în expansiune, luna trecută fiind inaugurate 51 de unități comerciale noi. Prin comparație cu luna august, au fost deschise cu 12 magazine mai mult, septembrie fiind luna cu cele mai multe deschideri de la începutul acestui an.
Profi își reia poziția de lider la capitolul expansiune, bifând în septembrie 17 inaugurări de magazine. Dintre acestea, unu funcționează în formatul City, șapte în formatul Profi Go, șapte în formatul Loco și două sub bannerul Super, magazine sub care funcționează magazinele cu cele mai mari suprafețe de vânzare după procesul de rebranding. Odată cu aceste deschideri, Profi ajunge să dețină peste
Pe poziția a doua în clasament este poziționat Auchan, retailer care a investit în extinderea rețelei de magazine MyAuchan, dezvoltate în parteneriat cu Petrom. Astfel, în luna septembrie au fost deschise 12 unități noi, retailerul apropiindu-se de pragul de 100 de magazine de conveniență.
La egalitate pe poziția a treia se află Lidl și Mega Image, cu câte șase unități deschise. Discounterul Lidl ajunge odată cu aceste investiții să opereze 314, în timp ce Mega Image deține peste 890 de unități comerciale.
Pe segementul de discount au venit investiții și de la Penny, retailul german deschizând în septembrie 4 magazine noi, în județele Buzău, Neamț, Caraș Severin și Giurgiu, ajungând la un total de 288 de magazine la nivel național.
Pe lista retailerilor care au continuat expansiunea în luna septembrie se află și Kaufland, Carrefour Express și Unicarm, fiecare dintre retailer inaugurând câte două locații.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).





