FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Purcari raportează o creștere de 12% a profitului net în 2022 față de 2021

Purcari raportează o creștere de 12% a profitului net în 2022 față de 2021

Anul trecut s-a dovedit unul de creștere susținută pentru Purcari Wineries în ciuda provocărilor de ordin macroeconomic și social. Veniturile la nivel de grup au crescut în 2022 cu 22% față de anul precedent, ajungând la 302,5 milioane lei. Pe categoria de vinuri, vânzările au ajuns la 281,1 milioane lei, în creștere cu 18% față de perioada precedentă.

Dacă ne referim doar la finalul anului trecut, în ultimul trimestru compania a reușit să își crească veniturile cu 26% la nivel de grup și cu 31% doar pe segmentul de vin.

În ceea ce privește profitul, grupul a raportat un rezultat net de 57,2 milioane lei în anul fiscal 2022, ceea ce reprezintă o creștere de 12% an la an, în timp ce rezultatul net pentru ultimul trimestru al anului trecut a atins 21,8 milioane lei (+92% an la an).

„A fost un an puternic pentru Purcari, în pofida contextului macroeconomic dificil. Am depășit semnificativ valorile ghidajului pentru acest an, atât în termeni de creștere a veniturilor, cât și la nivel de marjă. Menținem un bilanț solid și suntem bine pregătiți să profităm de oportunitățile existente, să ne consolidăm poziția noastră pe piață și privim cu optimism către 2023”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries PLC.


Citește și Tranzacție în piața vinului: Zarea devine acționar majoritar Domeniile Dealu Mare Urlați


Repere cheie privind performanța Purcari în anul fiscal 2022:

  • România: creștere cu 20% a veniturilor în 2022 față de perioada precedentă. Creștere puternică de două cifre pentru Purcari și Bardar. Seria Upper-Premium Nocturne continuă succesul extraordinar în segmentul HoReCa.
  • Moldova: creștere constantă pe toate canalele (+27% an la an), toate brandurile având o performanță puternică atât ca valoare, cât și în volum.
  • Polonia: scădere de 2% în 2022 față de anul precedent, continuând prioritizarea marjelor față de volum pentru Bostavan. Focus pe segmentul Premium, vânzările Purcari și Bardar crescând cu ritmuri înalte, deși de la baze mai mici.
  • Asia: creștere de 42% a vânzărilor an la an, în pofida limitărilor cauzate de Covid-19. Mediul comercial și logistic provocator persistă. Volumele, încă la nivelul pre-pandemic, lasă spațiu larg pentru creștere puternică continuă.
  • Ucraina: Vânzările anuale înregistrate în 2022 au fost la nivelul de 58% față de 2021. A fost menținută echipa locală, iar vânzările au fost făcute doar cu 100% plată în avans.

Wineries Purcari Wineries Public Company Limited deține brandurile Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel's Estate și este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 1.450 de hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria.

Societatea, fondată de Victor Bostan, are o capitalizare de circa 357 de milioane de lei şi este controlată în proporţie de circa 20% de Amboselt Universal Inc, restul revenind altor acţionari, conform datelor BVB. În octombrie, compania a preluat pachetul majoritar de acțiuni al unei crame cu ciclu complet din Bulgaria, cu 100 ha de vii proprii și o capacitate anuală de producție de peste un milion de sticle, prin achiziţia pachetului majoritar de 76% de la Angel’s Estate.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content