Purcari Wineries extinde portofoliul de vinuri cu un nou brand
La 164 de ani de la momentul Unirii Principatelor Române, Crama Domeniile Cuza, parte a grupului Purcari Wineries, lansează pe piețele din România și Republica Moldova un brand nou, dedicat iubitorilor de vin: Domeniile Cuza. Sub sloganul „Vinuri care scriu istorie. Din 1864”, cu o poveste ce abia așteaptă să fie spusă, vinul produs la hotarul de sud al Republicii Moldova, în localitatea Alexandru Ioan Cuza, poartă amprenta vremurilor de altădată și a oamenilor care au cultivat aceste pământuri.
Parte a regiunii viti-vinicole Valul lui Traian, pe aceste meleaguri se cultivă de secole soiuri de struguri care dau vinuri complexe. Podgoria cuprinde circa 600 de hectare de viță de vie, pe care se regăsesc atât soiuri autohtone (Rară Neagră, Fetească Neagră, Viorica), dar și soiuri nobile europene excelent aclimatizate în arealul viticol local cum ar fi Cabernet Sauvignon, Saperavi, Malbec, Merlot, Chardonnay, Sauvignon Blanc.
Sortimentația disponibilă pe piața din România cuprinde șapte vinuri seci disponibile în rețelele Carrefour, Kaufland, Mega Image, cora, Auchan și în mediul online.
Ca detaliu unic al brandului, pe eticheta produselor se regăsește ca element principal banda roșie cu margini aurite ce a avut ca inspirație banderola purtată de Alexandru Ioan Cuza ca parte a uniformei sale. Logo-ul este format din steaua aurită în opt colțuri, care amintește de o decorațiune purtată de Domnitor.
Crama Domeniile Cuza este parte a grupului Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel's Estate). Grupul gestionează aproximativ 1.450 de hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Bulgaria și Moldova.
În 2022, Purcari Wineries a înregistrat venituri de 302,6 milioane de lei, în creștere cu 22% față de anul 2021, potrivit rezultatelor comerciale preliminare. În privința ultimelor trei luni din 2022, datele preliminare arată un avans de 26% al veniturilor față de trimestrul IV din 2021, până la valoare de 102,9 milioane lei.