Purcari Wineries își extinde prezența în Dealu Mare
Grupul Purcari își extinde prezența pe piața din România prin intermediul filialei locale, Crama Ceptura. Recent, grupul a realizat o achiziție strategică de active în Dealu Mare. Achiziția include aproximativ 51 hectare de vii, terenuri pentru construcții și mai multe echipamente agricole în satul Ceptura de Jos, în imediata apropiere de Crama Ceptura.
Astfel, grupul își extinde suprafața viticolă și facilitează viitoarea extindere a capacitaților de producție vinicolă, în conformitate cu strategie de business asumată. De asemenea, această tranzacție asigură un control mai mare asupra calității strugurilor și a consistenței aprovizionării, ceea ce va permite Cramei Ceptura să răspundă cererii în creștere pentru vinurile sale și să își sporească abilitatea de a inova.
„Această achiziție este un pas semnificativ înainte pentru asigurarea accesului la struguri de cea mai bună calitate, în special din regiunea Dealu Mare – o zonă DOC renumită pentru producerea unora dintre cele mai bune vinuri roșii din România. Terroir-ul unic al regiunii Dealu Mare, cu climatul sau ideal și solurile bogate, oferă constant struguri de o calitate și un caracter excepțional, și suntem entuziasmați de potențialul pe care această achiziție îl aduce în îndeplinirea cererii în creștere pentru vinurile noastre”, a declarat Victor Bostan, Director Executiv al Purcari Wineries PCL.
După primele șase luni din acest an, veniturile Grupului au crescut cu 3%, ajungând la 165,9 milioane lei, susținute de o creștere de 12% a segmentul principal de vinuri în perioada analizată față de anul precedent.
„Creșterea vânzărilor și structura îmbunătățită a costurilor pentru componentele de ambalare și vinul vrac au dus la atingerea unor valori de EBITDA și profit net de 55,3 milioane lei, respectiv 29,3 milioane lei. Rentabilitatea relativă s-a îmbunătățit semnificativ, cu o marja EBITDA de 33% și o marjă de profit net de 18% în primele șase luni. EBITDA și profitul net au crescut cu un ritm accelerat, cu 38% și, respectiv, 44% în T2 2024. Pentru S1 2024, EBITDA și profitul net au crescut cu 24%, respectiv 15%”, se arată în raportul financiar al companiei.
Pe piața din România, grupul a înregistrat o creștere de 16% în trimestrul doi din acest an, avans accelerat de performanța puternică a brandurilor Purcari și Bardar. Crama Ceptura și-a menținut impulsul robust cu o creștere medie de două cifre. Domeniile Cuza și-a dublat vânzările, deși de la o bază mai mică.
Purcari Wineries Public Company Limited (cu brandurile: Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza si Angel’s Estate) este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 1.850 hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor premium din România cu o cota de 30%, și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări.