Preluarea cora de către Carrefour are acordul Concurenței

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează în România lanțul de hipermarketuri cora și magazine de proximitate cora Urban. În cadrul analizei efectuate de autoritatea de concurență, a fost evaluat impactul operațiunii asupra opțiunilor producătorilor/furnizorilor de produse alimentare și nealimentar. Astfel, s-a constat că furnizorii au ca opțiuni pentru plasarea produselor și celelalte formate de magazine, incluzând rețele locale de supermarketuri, cash&carry, comerț tradițional etc. Preluarea cora de către Carrefour are acordul Concurenței

În plus, prezența unor competitori importanți pe această piață generează o presiune concurențială semnificativă pentru a nu crește prețurile pentru consumatori, Carrefour fiind concurat de grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image.

De asemenea, analiza a vizat ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor cora, respectiv zece hipermarketuri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploiești și opt magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov), luând în calcul o zonă de până la zece minute de mers cu mașina în jurul hipermarketurilor/supermarket-urilor și o zonă de până la zece minute de mers pe jos și cu mașina în jurul magazinelor de proximitate.

De menționat este faptul că autoritatea de concurență nu a primit observații din partea mediului de afaceri cu privire la potențiale efecte de limitare sau închidere a pieței în urma acestei tranzacții. Drept urmare, în urma analizelor, Consiliul Concurenței a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața românească sau pe o parte a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal.

Inițial, operațiunea a fost în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România este cea mai afectată de această tranzacție, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.


Citește și Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi


„Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale - hipermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hypermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România, la momentul la care a fost făcut anunțul privind tranzacția.

„Suntem mândri de performanța din ultimii ani a echipelor noastre din România și ne bucură faptul că putem să dăm o dinamică nouă acestor magazine și angajaților cora România. Părăsim țara cu emoție, dar suntem totodată încrezători că această activitate va continua și se va dezvolta”, completa la acea dată Pierre Bouriez, Director General Louis Delhaize Group.

Tranzacția va ajuta Carrefour să-și consolideze poziția în clasamentul celor mai importanți jucători activi pe piața locală. Raportat la cifrele oficiale, Carrefour a înregistrat în România, prin cele patru entități cu care operează, o cifră de afaceri cumulată de 11,47 miliarde de lei în 2022, în creștere cu circa 11% față de anul precedent. De cealaltă parte, cora a fost singurul IKA care a înregistrat scăderi de vânzări în 2022, bifând un declin de 2% față de anul precedent, până la pragul de 1,5 miliarde de lei. 

Din punctul de vedere al rețelei de magazine, Carrefour a încheiat anul 2022 cu 402 magazine, dintre care 43 de hypermarketuri. Odată cu finalizarea tranzacției, Carrefour va depăși pragul de 50 de hypermarketuri pe plan local, în timp ce pe zona de proximitate rețeaua de magazine va număra peste 140 de magazine.

Carrefour nu este la prima tranzacție importantă pe plan local. În 2015 a semnat un acord de achiziție a rețelei de supermarketuri Billa, valoare tranzacției fiind evaluată la 96-97 de milioane de euro.

Cora și-a făcut intrarea pe piața românească în 2003, brandul operând în prezent zece hipermarketuri în București și în marile orașe, magazinele de proximitate cora Urban și platforma de e-commerce cora.ro, pe care sunt listate peste 40.000 de produse. În 2013, prin intermediul platformei cora.ro, retailerul a lansat serviciul de livrare la domiciliu, și începând cu 2020 a extins accesul la cumpărături online prin serviciul coraExpress. La finalul lui 2022, retailerul a anunțat că își consolidează operațiunile e-commerce prin extinderea serviciului de livrare la nivel național.

 

Carrefour începe procesul de integrare a magazinelor Cora din România
Carrefour începe procesul de integrare a magazinelor Cora din România
Carrefour anunță finalizarea tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și preluarea tuturor activităților brandului Cora din România. În perioada...
Consiliul Concurenței analizează preluarea magazinelor cora de către grupul Carrefour
Consiliul Concurenței analizează preluarea magazinelor cora de către grupul Carrefour
Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează...
Carrefour a plătit peste un miliard de euro pentru Cora și Match
Carrefour a plătit peste un miliard de euro pentru Cora și Match
Tranzacția prin care Carrefour a achiziționat hipermarketurile Cora și supermarketurile Match a fost evaluată la 1,05 miliarde de euro și...
Este oficial: Carrefour preia rețeaua de magazine cora
Este oficial: Carrefour preia rețeaua de magazine cora
Retailerul francez Carrefour a semnat un acord de preluare a operațiunilor cora pe plan local, au confirmat pentru Progresiv reprezentanții...