FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Penny intră în vizorul ANPC. Amendă de peste 3,5 mil. lei pentru 256 de magazine

Penny intră în vizorul ANPC. Amendă de peste 3,5 mil. lei pentru 256 de magazine

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a amendat Penny cu 3,5 milioane lei pentru nereguli descoperite în 256 de magazine din rețea.

“<<Bright as a new penny>>, așa spun englezii cu referire la ceva strălucitor, excepțional. Noi nu putem asocia Penny-ul nostru cu ceva de excepție, nou, bine întreținut. Alte sancțiuni, aceleași abateri! A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii. Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi. Strig eu în numele consumatorilor: Respectați-ne!”, a spus Horia Constantinescu, Președintele ANPC.

Pentru neregulile constatate comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni: 333 amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei, 110 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de peste 100.000 lei, oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 29 de unități, închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru șase magazine, din județele Bacău (4 unități), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).

Printre neregulile descoperite se numără: comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite, comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice, comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă), comercializarea unor ouă sparte, în cofraj, depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment, utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf, utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificație-patiserie, neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse, folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar, deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.), comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate, nerespectarea regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în care se derulează promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack), folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu pavimente deteriorate, nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători, neafișarea ingredientelor cu potențial alergen al produselor care se vindeau vrac, lipsa afișării prețului unor produse, la raft, existența unor neconcordanțe între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft.

Citiți și: Topul marilor rețele de retail: avans modest și profit în scădere în 2021

Parte a grupului german Rewe, Penny este unul dintre cei mai activi retaileri din România, operând 313 magazine pe plan local. Întreaga rețea este deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.

 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content