Sorana Georgia, ex-Billa, aduce pe piață un business elvețian de consultanță

Sorana Georgia, executivul care a condus Billa România în ultimii șase ani, a plecat de la Carrefour la scurt timp după finalizarea tranzacției de preluare a acestei rețele, pentru a intra în consultanță. Din decembrie 2016, ea coordonează lansarea companiei elvețiene Markant pe piața românească, fiind responsabilă de formarea echipei și a portofoliului local de servicii. Sorana Georgia, ex-Billa, aduce pe piață un business elvețian de consultanță

Markant este o firmă activă la nivel european care în 1989 a pus bazele bine-cunoscutei alianțe de achiziții European Marketing Distribution (EMD) cu operațiuni inclusiv pe șase piețe din Europa de Est (România, Bulgaria, Polonia, Republica Cehă, Slovacia și Croația). Aceasta este una dintre cele mai puternice alianțe de achiziții din comerțul alimentar, la nivel internațional. În România, EMD este furnizor al rețelei Kaufland.

Markant a fost înființată în 1953 prin asocierea a 20 de comercianți en-gros independenți. În 2013 s-a extins și în Polonia și Ungaria. În prezent, portofoliul companiei elvețiene acoperă o paletă largă de servicii care targetează în principal retailerii independenți, incluzând negocieri de achiziții de marfă. Pe site-ul oficial, compania se descrie ca fiind “un mediator între comerț și industrie”.

Sorana Georgia este unul dintre cei mai experimentați manageri de top din comerțul românesc. Ea și-a început cariera în acest sector de activitate în 1997, la Metro Cash & Carry Brașov, ca manager de magazin. Ulterior, a fost promovată în diverse funcții în cadrul grupului Metro, acumulând experiență inclusiv pe piața din Polonia. Ea a mai activat în consultanță o perioadă scurtă de timp, cu propriul business, înainte de a se alătura companiei Billa.

Anul trecut, Sorana Georgia a fost finalist la Progresiv Awards,  la categoria “Outstanding Leadership”.

Adrian Ariciu pleacă de la conducerea Metro România pentru o nouă poziție în cadrul grupului
Adrian Ariciu pleacă de la conducerea Metro România pentru o nouă poziție în cadrul grupului
După aproape patru ani la conducerea Metro România, Adrian Ariciu a fost promovat Executive Vice President pentru Europa de Est în cadrul...
Deloitte: Piața de M&A a scăzut în volum, dar și-a menținut valoarea în 2023
Deloitte: Piața de M&A a scăzut în volum, dar și-a menținut valoarea în 2023
Piața de fuziuni și achiziții (mergers and acquisitions - M&A) din România a scăzut ușor în volum în 2023 față de anul anterior, însă...
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Irinel Popescu, promovat în echipa de top management a Metro România
Începând cu data de 1 octombrie, Irinel Popescu va prelua funcția de Director de Vânzări și Operațiuni a Metro România, extinzându-și aria...
Premieră pe piața locală de achiziții: Profi și Auchan semnează un parteneriat
Premieră pe piața locală de achiziții: Profi și Auchan semnează un parteneriat
Profi și Auchan, doi dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail, au semnat recent un parteneriat pentru achiziții comune....
Carrefour își centralizează achizițiile la nivel european. Ce implicații sunt pe piața locală?
Carrefour își centralizează achizițiile la nivel european. Ce implicații sunt pe piața locală?
Retailerul francez Carrefour a luat decizia de a-și consolida achizițiile pentru șase dintre cele mai importante piețe ale sale și își...
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Piața europeană de retail alimentar trece printr-o etapă de remodelare odată cu deciziile strategice ale unor dintre cei mai importanți...