Grupul Nordic își schimbă acționariatul
Familia Moldoveanu a preluat pachetul majoritar al Nordic Food și Nordic Logistic, companii românești de import, marketing și distribuție de produse alimentare premium, tranzacția fiind autorizată de Consiliul Concurenței.
În urma acestei schimbări, familia Moldoveanu, respectiv Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food și tatăl său, Valentin Moldoveanu, unul dintre cei trei fondatori Nordic Group, dețin 94% din acțiuni, Sara Pufan, asociat, rămâne cu un pachet minoritar, în timp ce Iulia Stana a decis să se retragă din business.
Tranzacția reprezintă un pas firesc în procesul de dezvoltare a celor două companii, odată cu schimbarea strategiei de business și a generațiilor de antreprenori. Ciprian Moldoveanu va păstra atribuțiile de management în cadrul grupului, fiind direct responsabil de planul de dezvoltare strategică a acestuia.
„Am preluat managementul Nordic Food și Nordic Logistic cu mare responsabilitate și mi-am propus să duc aceste companii la următorul nivel. În ultimul an am trecut printr-un amplu proces de schimbări care au ajutat la conturarea noii viziuni a grupului. Credem că noua structură de acționariat ne va susține strategia și ne va permite să ne concentrăm asupra obiectivelor pe care ni le-am propus, accelerând astfel implementarea noii viziuni”, a declarat Ciprian Moldoveanu, General Manager Nordic Food.
Tranzacția reconfigurează profilul Nordic Group, consolidându-i poziția în zona de import, distribuție și transport de produse alimentare premium. Fondat în anul 1991 de trei antreprenori români, Nordic Group cuprindea patru companii distincte: Nordic Food, cu 70% din cifra de afaceri a întregului grup, Nordic Logistic, Nordic PetFood Production și Nordic Petfood Distribution. La începutul lunii august, Nordic PetFood Production și Nordic Petfood Distribution au fost preluate de compania belgiană United Petfood Group.
Specializate în importul, distribuția și transportul de produse alimentare premium, Nordic Food și Nordic Logistic sunt în topul celor mai mari jucători din piața de profil, cu un portofoliu de aprox. 2.500 de produse alimentare, distribuite către segmentul Retail, HoReCa și Cofetării și afaceri cumulate de circa 57 de milioane de euro în 2017. În prezent, Nordic Group are o echipă de 460 de angajați, un portofoliu de 4.000 de clienți și deține o suprafață de depozitare de peste 8.000 de metri pătrați.