Bestjobs: Mai puțin de jumătate dintre angajați se așteaptă la o primă

Cheltuielile alocate din salariu pentru această perioadă rămân, în linii mari, la nivelul anului trecut pentru 51% dintre respondenți, în timp ce 27% spun că intenționează să le reducă, iar 11% plănuiesc să le suplimenteze. În același timp, doar 35% dintre angajați se așteaptă să primească un bonus sau un alt beneficiu de Paște din partea angajatorului, iar cei mai mulți dintre aceștia (41%) estimează că valoarea primelor nu va depăși 300 de lei, potrivit unui sondaj realizat de platforma de recrutare bestjobs. Bestjobs: Mai puțin de jumătate dintre angajați se așteaptă la o primă. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Moderația este observată și în bugetele alocate pentru sărbătorile pascale: 42% dintre români plănuiesc să cheltuiască între 500 și 1.000 de lei, iar 35% vor să se încadreze într-un buget de sub 500 de lei. Urmând tendința din ultimii ani, cea mai mare parte a bugetului total alocat pentru sărbătorile pascale este direcționată către masa de Paște. 69% dintre respondenți vor aloca cea mai mare parte a bugetului pentru alimente, 12% planifică o călătorie sau alte activități recreative, iar restul vor investi în cadouri (10%) sau economii (7%).

Bonusurile contează, chiar și când sunt simbolice

Beneficiile acordate de Paște nu sunt doar un gest simbolic, ci un sprijin real. 38% dintre angajați spun că bonusul îi ajută direct cu acoperirea cheltuielilor de sărbători, iar 15% declară că au neapărat nevoie de acești bani pentru a se descurca financiar. În același timp, 46% consideră că o primă de Paște, chiar dacă nu este semnificativă ca valoare, este o formă de recunoaștere din partea angajatorului și contribuie la creșterea loialității față de companie.

Cei mai mulți angajați (77%) declară că și-ar dori o primă în bani, iar 31% menționează tichetele cadou ca beneficiu preferat. Deși 21% ar aprecia zile libere suplimentare ca beneficiu de Paște, doar 23% dintre angajați și-au planificat concediu în plus, în afara zilelor legale, plănuind să petreacă sărbătorile acasă, în familie.

AI-ul intră în meniul de Paște

O tendință interesantă evidențiată de sondaj este folosirea inteligenței artificiale în pregătirile de Paște: 27% dintre respondenți își creează liste de cumpărături cu ajutorul AI-ului, 23% generează meniuri în funcție de preferințe și dietă, iar 19% îl folosesc pentru rețete și idei de activități. Cu toate acestea, 46% rămân fideli metodelor clasice, preferând să organizeze totul manual.

Sondajul a fost realizat de bestjobs în martie-aprilie 2025, pe un eșantion de 687 de utilizatori de internet.

Antreprenorii sunt tentați să transforme salariații în colaboratori pentru reducerea costurilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Antreprenorii sunt tentați să transforme salariații în colaboratori pentru reducerea costurilor
Odată cu eliminarea facilităților fiscale din IT, agricultură, construcții și industria alimentară, dar și într-un context economic cu...
Ruxandra Târlescu Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Raport PwC: Doar 43% dintre organizații, pregătite să facă față noilor obligații de reglementare fiscală
Mai puțin de jumătate (43%) dintre organizații se consideră pregătite să facă față noilor obligații de reglementare fiscală, precum...
Alex Leca, CEO SmartBill
Schimbare la conducerea SmartBill după un plus de peste 70% în 2024
SmartBill, liderul pieței de soluții software pentru facturare și gestiune în România, anunță numirea lui Alex Leca în funcția de Chief...
Vizual Interactiv
Interactiv revine cu o nouă ediție, pe 7-8 mai
Interactiv, evenimentul Progresiv dedicat comunităților locale de retaileri și producători, revine cu o nouă ediție, pe 7 și 8 mai, la Hotel...
Peste 60% dintre angajatori vor acorda beneficii de Paște, anul acesta. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Peste 60% dintre angajatori vor acorda beneficii de Paște, anul acesta
65,6% dintre angajatorii participanți la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România vor oferi angajaților beneficii cu ocazia sărbătorilor...
IAA STD C4B 12 nov 002
Creativity4Better 2025: Cea mai mare conferință din Europa dedicată creativității în business continuă cu o nouă ediție la București
Conferința Creativity4Better revine la București cu cea de-a noua ediție după ce, de-a lungul celor opt ediții precedente, a inspirat peste...