Kaufland România păstrează trendul de creștere al cifrei de afaceri în 2023
Kaufland România, unul dintre cei mai importanți jucători prezenți pe piața locală de retail, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 18,34 miliarde de lei, în creștere cu 14,5% față de anul anterior, potrivit datelor oficiale publicate de Ministerul de Finanțe. Prin comparație, în 2022 față de 2021, retailerul german bifase un avans de 15%.
În ceea ce privește profitul net, Kaufland a înregistrat un rezultat de 864,89 de milioane de lei, în ușoară scădere față de anul precedent, când profitul net a fost de 884,34 de milioane de lei. Astfel, retailerul a înregistrat o rată de profitabilitate de 4,71% în 2023, în scădere față de anul precedent când rată de profitabilitate a fost de 5,52%.
Dincolo de inflație, care a fost puțin sub 7% la final de 2023, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, rezultatul la nivelul cifrei de afaceri a fost susținut de expansiune. Astfel, Kaufland a deschis 13 magazine noi în 2023, un număr similar cu cel din anul anterior, ajungând la o rețea de 173 de magazine la nivel național.
„Am încheiat anul calendaristic cu 170 de magazine la nivel național, ceea ce înseamnă 13 locații noi. Dacă vorbim despre anul financiar 2024, vom avea 10 hipermarketuri noi. Peste 500.000 de clienți ne trec zilnic pragul, cu nevoi tot mai diverse, și e important pentru noi să acoperim cât mai multe dintre ele”, a declarat anterior pentru Progresiv Marco Hoessl, CEO Kaufland România.
Parte a grupului german Schwarz, Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 178 de magazine în România la finalul lunii aprilie. La nivel de grup, Kaufland a raportat venituri de 34,2 miliarde de euro, în timp ce grupul Schwarz a bifat în anul financiar 2023 o cifră de afaceri de 167,2 miliarde de euro.