Românii, tot mai interesați de reciclarea plasticului
9 din 10 români consideră lipsa reciclării selective o problemă urgentă, iar comportamentul general al populației față de reciclare are o elasticitate ridicată - aceasta este concluzia studiului care sondează modul în care se raportează românii la problema colectării selective a plasticului, realizat de The Institute și iZi data la solicitarea Lidl România.
Generațiile mature au un nivel superior de informare față de aceste probleme, în vreme ce tinerii sunt mai critici atunci când e vorba de astfel de lucruri. Spre exemplu, faptul că microparticule de plastic pot ajunge în mâncare în anumite cazuri este unul cunoscut de adulții de peste 35 de ani, dar privit cu reticență de cei cu vârste mai mici. Mai exact, 73% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 – 18 ani cunosc efectele provocate de plasticul necolectat corespunzător, față de 85% din eșantionul total. Cea mai informată categorie cu privire la pericolele generate de plasticul gestionat neresponsabil este cea din segmentul de varstă 35-44 de ani.
Un alt aspect interesant rezultat din cercetare este că tinerii reacționează mai bine la recompense, în vreme ce adulții de peste 35 de ani sunt mai predispuși să acționeze în fața unei amenzi.
În ceea ce privește disponibilitatea intervievaților de a plăti mai mult pentru produse cu impact scăzut asupra mediului, peste 58% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani (generația Z) și-au arătat disponibilitatea de a achita cu până la 25% mai mult pentru astfel de produse. Nici cei mai maturi nu sunt indiferenți față de impactul consumului asupra mediului, aproape jumătate dintre respondenții cu vârsta de peste 25 de ani spunând că ar plăti cu 10% mai mult pentru acest tip de produse.
Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de populație, din mediul urban, prin aplicarea a 1024 de chestionare SAQ (self-administred questionnaire) cu respondenți cu vârsta de peste 16 ani. Chestionarul a cuprins întrebări cu răspuns deschis, unic sau posibilitatea de a alege dintr-o serie de afirmații predefinite. Datele au fost colectate în perioada iulie-august 2019.