Românii, tot mai interesați de reciclarea plasticului

9 din 10 români consideră lipsa reciclării selective o problemă urgentă, iar comportamentul general al populației față de reciclare are o elasticitate ridicată - aceasta este concluzia studiului care sondează modul în care se raportează românii la problema colectării selective a plasticului, realizat de The Institute și iZi data la solicitarea Lidl România. Românii, tot mai interesați de reciclarea plasticului

Generațiile mature au un nivel superior de informare față de aceste probleme, în vreme ce tinerii sunt mai critici atunci când e vorba de astfel de lucruri. Spre exemplu, faptul că microparticule de plastic pot ajunge în mâncare în anumite cazuri este unul cunoscut de adulții de peste 35 de ani, dar privit cu reticență de cei cu vârste mai mici. Mai exact, 73% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 – 18 ani cunosc efectele provocate de plasticul necolectat corespunzător, față de 85% din eșantionul total. Cea mai informată categorie cu privire la pericolele generate de plasticul gestionat neresponsabil este cea din segmentul de varstă 35-44 de ani.

Un alt aspect interesant rezultat din cercetare este că tinerii reacționează mai bine la recompense, în vreme ce adulții de peste 35 de ani sunt mai predispuși să acționeze în fața unei amenzi.

În ceea ce privește disponibilitatea intervievaților de a plăti mai mult pentru produse cu impact scăzut asupra mediului, peste 58% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani (generația Z) și-au arătat disponibilitatea de a achita cu până la 25% mai mult pentru astfel de produse. Nici cei mai maturi nu sunt indiferenți față de impactul consumului asupra mediului, aproape jumătate dintre respondenții cu vârsta de peste 25 de ani spunând că ar plăti cu 10% mai mult pentru acest tip de produse.

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de populație, din mediul urban, prin aplicarea a 1024 de chestionare SAQ (self-administred questionnaire) cu respondenți cu vârsta de peste 16 ani. Chestionarul a cuprins întrebări cu răspuns deschis, unic sau posibilitatea de a alege dintr-o serie de afirmații predefinite. Datele au fost colectate în perioada iulie-august 2019.

Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
sustenabilitate in industria alimentara in retail & fcmg dezbatere sustenabilitate eveniment b2b progresiv sustain ability 2025. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Sustenabilitatea în industria alimentară: ce s-a schimbat și încotro ne îndreptăm
Cum percep consumatorii sustenabilitatea sau problemele legate de mediu și cum s-a schimbat această percepție în ultimii cinci ani sunt...
Punctul de vedere al Mega Image vizavi de angajamentele asumate pentru preluarea Profi
Mega Image își propune să elimine plasticul inutil din portofoliul de produse marcă proprie
Mega Image continuă implicarea în acțiuni de sustenabilitate și de responsabilitate socială, iar cele mai importante realizari ale anului 2023...
WWF
WWF: 1 din 7 români consideră că deșeurile de plastic din natură au devenit o problemă majoră
Deșeurile din plastic aruncate în natură – în păduri, ape sau pe marginea drumului – sunt considerate una dintre problemele majore de mediu...
Sustenabilitatea și grija față de mediu, o prioritate pentru români
Sustenabilitatea și grija față de mediu, o prioritate pentru români
Sustenabilitatea și grija față de mediu reprezintă un concept de importanță ridicată pentru 85% dintre românii chestionați în cadrul unui...
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
85% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic/aproape zilnic, arată datele celui...