Românii aruncă anual 2,5 milioane tone de alimente, suficient cât să umple 62.500 de camioane

Potrivit statisticilor oficiale, românii aruncă anual 2,5 milioane tone de alimente, o cantitate care, dacă ar trebui transportată, ar fi necesare 62.500 de autocamioane cu remorcă TIR, care s-ar înșirui într-o coloană lungă de 875 kilometri, aproape cât distanța rutieră dintre Constanța și Satu Mare, ținând cont de capacitatea de transport a unui autocamion și lungimea acestuia. Românii aruncă anual 2,5 milioane tone de alimente, suficient cât să umple 62.500 de camioane. Detalii pe revistaprogresiv.ro

Datele fac parte dintr-un exercițiu de imaginație realizat de Nestlé România care oferă o perspectivă concretă a ceea ce înseamnă risipa alimentară în România, mai ales într-o perioadă economică dificilă.

„O cifră precum 2,5 milioane de tone poate fi mai bine înțeleasă atunci când o punem într-un context ușor de vizualizat, cum ar fi o lungă coloană de autocamioane. Aceasta este realitatea pe care noi, printre alții, încercăm să o schimbăm, să reducem risipa alimentară, promovând în același timp un stil de viață echilibrat și adaptat la contextul economic”, spune Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé România.

Modul în care Nestlé România și-a adaptat portofoliul de produse pentru a evita risipa alimentară este ilustrativ: majoritatea produselor (cereale, batoane, tablete) sunt astfel porționate încât să fie ușor de consumat complet, iar pe ambalaje sunt precizate porțiile. Anul trecut a fost lansat primul Ghid de Nutriție a Copiilor din România scris de dieteticieni autorizați de la Asociația Dieteticienilor din România cu sprijinul Nestlé, pentru părinții care au nevoie de informație bazată pe dovezi și inspirație pentru alimentația copiilor. De asemenea, compania a susținut crearea de culegeri de rețete speciale de la părinți pentru părinți și a finanțat campanii de informare și educare a consumatorilor în privința evitării risipei alimentare. Nu în ultimul rând, Nestlé România donează anual în jur de 60 de tone de produse către Banca pentru Alimente, pentru a le salva de la risipă și distrugere, ajutând astfel beneficiarii Băncii.

Pentru a sensibiliza consumatorii, Nestlé România lansează noua campanie „Când risipa e prea mare, NutriPorția readuce pofta de echilibru”, sub egida NutriPorția, ghidul pentru o alimentație echilibrată, construit pe două principii: diversitate și cantitate, și care este acum extins și pentru adulți. Prin această campanie, Nestlé își propune să atragă din nou atenția asupra fenomenului de risipă alimentară din România, să arate ce se poate face pentru a evita și cum poate ajuta instrumentul NutriPorția la crearea unei liste de cumpărături, a unui meniu echilibrat pentru toată familia pe săptămână, evitând astfel risipa și costurile suplimentare. Campania se va derula pe canalele proprii, dar și în presa scrisă, digital și cu ajutorul unor influenceri care vor ajunge la mai multe comunități, de la tinerii din Generația Z până la părinți.

Grupul Nestlé, cel mai mare producător de alimente și băuturi din lume, este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN.

Nestlé anunță lansarea alianței cu Banca pentru Alimente. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Nestlé anunță lansarea alianței cu Banca pentru Alimente
Nestlé Food Bank Alliance a fost lansată prin unificarea parteneriatelor Nestlé cu The Global FoodBanking Network (GFN), Feeding America® (FA)...
nestle
Nestlé România, creștere organică a businessului de 5,7% în primele nouă luni al anului
Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele nouă luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,0% la nivel de grup, în timp ce...
Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Nestle_rezultate financiare primul semestru 2024
Nestlé România, creștere organică de trei ori mai mare decât media grupului
Grupul Nestlé a înregistrat pentru primele șase luni ale acestui an o cifră de afaceri de 45 de miliarde de franci elvețieni, marcând un avans...
Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite
Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite
Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi din lume, lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite, dintre care 20...
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, creștere de 19% a businessului în primele nouă luni ale anului
Nestlé România, parte a celei mai mari companii de produse alimentare și băuturi din lume, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o...