Nestlé anunță lansarea alianței cu Banca pentru Alimente
Nestlé Food Bank Alliance a fost lansată prin unificarea parteneriatelor Nestlé cu The Global FoodBanking Network (GFN), Feeding America® (FA) și Federația Europeană a Băncilor de Alimente (FEBA). Inițiativa globală este concepută pentru a extinde accesul la alimente și a reduce risipa alimentară în întreaga lume.
Prin intermediul acestei inițiative, Nestlé și partenerii săi lucrează împreună pentru a contribui la consolidarea eforturilor Băncilor pentru Alimente. Aceste rețele operează în peste 80 de țări, ajungând la peste 100 de milioane de oameni la nivel global cu asistență alimentară esențială.
Lansarea Alianței Nestlé pentru Bănci pentru Alimente se bazează pe decenii de colaborare locală. De exemplu, în SUA, Nestlé a colaborat cu Feeding America timp de aproape 40 de ani pentru a contribui la creșterea accesului la alimente prin donații de produse, voluntariat din partea angajaților și granturi corporative.
În Regatul Unit, Nestlé și-a unit forțele cu Arla Foods în 2024, ca parte a Coronation Food Project, donând echivalentul a 1,25 milioane de mic dejunuri organizației caritabile pentru alimente FareShare, membră atât a FEBA, cât și a GFN.
În 2024, compania a contribuit cu 152 de milioane de franci elvețieni la cauze caritabile, inclusiv 110 milioane de franci elvețieni în donații de produse - sprijinind atât parteneriatele pe termen lung cu Băncile pentru Alimente, cât și eforturile de ajutorare pe termen scurt în caz de dezastru din întreaga lume.
Nestlé Romania colaborează cu Banca pentru Alimente București și Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR din 2018, donând aproximativ 60 de tone de produse anual.
„Insecuritatea alimentară și risipa nu sunt doar statistici, ci realități care apasă zilnic asupra celor vulnerabili, acolo unde o masă poate însemna diferența între neputință și speranță. De aceea, parteneriatele de durată, cum este cel cu Nestlé România, sunt atât de valoroase: transformă surplusul în hrană și sprijinul în impact concret pentru zeci de mii de oameni. Ele dau sens cuvântului sustenabilitate și îl aduc în viața de zi cu zi”, a declarat Andrei Sescu, Președinte Banca pentru Alimente.
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii trei ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.



