Campanie de colectare de ambalaje derulată de Danone România, PENNY și Tetra Pak
Danone România, PENNY și Tetra Pak continuă campania de colectare în cadrul căreia consumatorii pot colecta orice ambalaj care conține marca Tetra Pak, cu cea de-a treia ediție „Aduci la reciclat, ai de câștigat!”, ce se va desfășura în toate magazinele PENNY din țară. Campania reprezintă continuarea unui demers de sustenabilitate, inițiat în 2019, prin care Danone România, PENNY și Tetra Pak își propun să crească gradul de conștientizare cu privire la nevoia de a avea un comportament responsabil față de mediul înconjurător.
Până la finalul acestui an, consumatorii pot aduce ambalaje ale produselor care conțin marca Tetra Pak , în cadrul punctelor de colectare special amenajate la intrarea în magazinele PENNY participante, la nivel național. Campania are și un mecanism promoțional, astfel că, pentru fiecare 5 ambalaje returnate, clienții vor primi un voucher în baza căruia vor beneficia de un produs Activia de băut cu fructe la 320g, la cumpărături în toate magazinele PENNY. Regulamentul campaniei este disponibil aici.
Datorită materialelor din care sunt realizate, ambalajele marca Tetra Pak pot fi reciclate, în urma acestui proces fiind recuperate fibrele materiilor prime din care ambalajul este realizat, care apoi se reintroduc în circuitul economic, în vederea fabricării de noi produse. Ambalajele produselor returnate de clienți trebuie golite de conținut, clătite și presate, în prealabil, urmând a fi preluate din magazinele PENNY de către societatea Vrancart, pentru reciclare. În cadrul edițiilor anterioare ale campaniei de colectare, numai în magazinele PENNY din București și Ilfov au fost reciclate aproximativ 12.000 de ambalaje Tetra Pak.
Vezi și: Cum arată viitorul sustenabilității? Insighturi de la Sustain Ability - Route to Net Zero
PENNY plănuiește să aloce un buget de 19,5 milioane de euro în măsuri de sustenabilitate până în 2024. O parte din acest buget va fi direcționat în zona de magazine, pe lista pentru 2022 regăsindu-se 84 de locații care vor fi remodelate anul acesta, întreaga rețea operând până la finalul acestui an cu noul format de magazin.
Totodată, dacă în 2021 rețeaua din România a atins borna de 301 magazine și 4 centre logistice, prin deschiderea noului depozit de la Filiași, compania plănuiește să accelereze ritmul deschiderilor, astfel încât până în 2029 să ajungă la peste 600 de magazine și șase centre logistice.
Parte a grupului german Rewe, Penny este unul dintre cei mai activi retaileri din România, operând, în prezent, 319 magazin la nivel național. De la începutul anului și până în prezent retailerul a deschis 18 magazine. Retailerul a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de lei și un profit net de 123 de milioane de lei.