Tetra Pak, cu 20% mai puține emisii de gaze cu efect de seră de-a lungul întregului lanț valoric

Raportul de sustenabilitate al Tetra Pak pentru anul financiar 2023 arată că, începând cu 2019, compania și-a redus cu 20% emisiile de gaze cu efect de seră (GES) în lanțul său valoric și cu 47% în cadrul propriilor operațiuni. Acest succes plasează Tetra Pak într-o poziție favorabilă pentru a-și îndeplini angajamentul de a obține zero emisii nete de GES în propriile operațiuni până în 2030 și sprijină obiectivul pe termen lung al companiei de a colabora cu furnizorii, clienții și partenerii săi pentru a atinge zero emisii nete de carbon în lanțul său valoric până în 2050. Tetra Pak, cu 20% mai puține emisii de gaze cu efect de seră de-a lungul întregului lanț valoric

Un alt moment de referință pentru companie, detaliat în raport, a fost lansarea unui ambalaj aseptic pentru băuturi, în care s-a înlocuit stratul protector din aluminiu cu un strat pe bază de hârtie, produs ce reduce amprenta de carbon a companiei cu o treime (33%) și o aduce cu un pas mai aproape de dezvoltarea celui mai sustenabil ambalaj alimentar din lume. Această premieră mondială a fost rezultatul unei investiții de 100 de milioane de euro în cercetarea și dezvoltarea ambalajelor în 2023, investiție ce este planificată anual pentru următorii cinci până la zece ani.

„Colaborarea în industria alimentară este tot mai importantă pentru a putea alimenta în mod sustenabil populația globală în continuă creștere. Prezența noastră globală și soluțiile complete ne oferă în fiecare zi oportunități de colaborare cu factorii interesați de-a lungul lanțului nostru valoric, de la fermieri și producători de alimente, până la furnizori, factori de decizie politică, consumatori și alți parteneri. Înțelegem responsabilitatea pe care o avem și ne menținem angajamentul de a avea un rol major în transformarea sistemelor alimentare, pentru a le face mai sigure, mai rezistente și sustenabile”, a declarat Adolfo Orive, Președinte și CEO al Tetra Pak.

Printre acțiunile recente din zona sustenabilității și inițiativele educaționale pe care le-a avut Tetra Pak la nivel local se numără și concursul „Elevii schimbă jocul: CartON!”, realizat în parteneriat cu Edupedu, cu scopul de a-i învăța pe elevii din România despre beneficiile reciclării ambalajelor din carton, precum cutiile de lapte. Copii din clasele primare și gimnaziale din 79 de școli din 32 de județe și București s-au înscris în concurs, cu proiecte și campanii de reutilizare a ambalajelor din carton. În cadrul competiției, au fost premiate 19 proiecte, unul dintre ele câștigând marele premiu pentru cea mai creativă și inspirațională campanie.

În al 25-lea raport de sustenabilitate, dedicat anului finaciar 2023, Tetra Pak evidențiază și alte realizări ale companiei la nivel global din ultimul an și inițiativele în desfășurare pentru protejarea alimentelor, oamenilor și a planetei. Acestea includ:

  • Extinderea programelor de alimentație școlară: compania a ajutat 64 de milioane de copii din 49 de țări să aibă acces la lapte și alte băuturi hrănitoare prin intermediul programelor de alimentație școlară.
  • Accelerarea activității de reciclare: cantitatea de ambalaje din carton colectate și trimise spre reciclare în întreaga lume a crescut cu 7% față de 2022. În plus, a existat o creștere cu 14% a cantității de polyAl trimisă pentru reciclare.
  • Recunoașterea primită pentru Leadership în Transparență și Performanță Corporativă privind schimbările climatice și pădurile de către organizația internațională non-profit de mediu CDP Forests, obținând un loc în prestigioasa “Listă A” pentru al optulea an consecutiv. Compania a primit totodată rating „ A -” la categoria securitatea apei, deși a fost primul an de raportare în acest domeniu.
  • Implementarea activă a Principiilor directoare ale ONU privind afacerile și drepturile omului.
Sustenabilitatea și grija față de mediu, o prioritate pentru români
Sustenabilitatea și grija față de mediu, o prioritate pentru români
Sustenabilitatea și grija față de mediu reprezintă un concept de importanță ridicată pentru 85% dintre românii...
Marco Höβl, Kaufland:„Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Marco Höβl, Kaufland: „Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Sustenabilitatea joacă un rol esențial pentru Kaufland și, pentru că orice viziune necesită consecvență, anul...
Campanie de colectare de ambalaje derulată de Danone România, PENNY și Tetra Pak
Campanie de colectare de ambalaje derulată de Danone România, PENNY și Tetra Pak
Danone România, PENNY și Tetra Pak continuă campania de colectare în cadrul căreia consumatorii pot colecta orice...
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
Piața ambalajelor în FMCG, de la necesitate la sustenabilitate
O industrie în continuă evoluție, caracterizată de ceva timp de interesul tot mai mare pentru colectare și...
Sustenabilitatea, oportunitatea retailerilor de a transforma sistemul alimentar
Sustenabilitatea, oportunitatea retailerilor de a transforma sistemul alimentar
Companiile din industria alimentară sunt mai mult ca oricând supuse unor presiuni extraordinare pentru a face pași...
Tetra Pak și Stora Enso, investiție de 29 mil. euro în reciclare
Tetra Pak și Stora Enso, investiție de 29 mil. euro în reciclare
Tetra Pak și Stora Enso își unesc forțele pentru a tripla capacitatea de reciclare a ambalajelor din carton...