Volumele Coca-Cola HBC România, pe plus după mai bine de un an de scăderi
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o creștere de aproximativ 5% (mid-single digits n.r.) a volumelor tranzacționate în cel de-al treilea trimestru al acestui an. Rezultatul marchează revenirea îmbuteliatorului pe un trend ascendent, în primul trimestru scăderea raportată fiind de peste 10%, în timp ce trimestrul al doilea a venit cu un declin de până în 5%, potrivit raportului financiar publicat de companie.
„Volumele pe piața din România au înregistrat o creștere mid-single digits (aprox. 5%), în ciuda provocărilor cu care ne-am confuntat, incluzând introducerea taxei pe zahăr, lansarea Sistemului Garanție-Returnare din noiembrie 2023 și prevederile legale privind categoria de băuturi energizante. Categoria de băuturi carbonatate a înregistrat o creștere low-single digits, în timp ce băuturile necarbonatate au crescut low-double digits, iar vânzările de cafea au raportat un avans semnificativ de peste 10%”, este precizat în raportul financiar.
Regiunea țărilor emergente, campioană la capitolul creștere pentru Coca-Cola HBC
Dacă ne raportăm la regiunea țărilor emergente din care face parte și România, Coca-Cola HBC a înregistrat în trimestrul al treilea al acestui an o creștere de 5,6% a vânzărilor volumice, până la 599,6 milioane de unit cases. Valoric, îmbuteliatorul Coca-Cola a raportat în T3 la nivelul regiunii vânzări nete de 1,37 miliarde euro, în creștere față trimestrul al treilea al anului trecut.
Per total, Coca-Cola HBC a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al acestui an volume de 817 de milioane de unit cases, în creștere cu 4% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce vânzările nete s-au majorat cu 13,9%, până la 3.04 miliarde de euro.
„Sunt încântat că rezultatele noastre din trimestrul al treilea continuă trendul ascendent prin prima jumătate a acestui an și demonstrează clar modul în care portofoliul nostru 24/7 combinat cu capabilitățile noastre pot oferi o creștere susținută într-un context de piață instabil. Suntem conștienți de provocările macroeconomice și geopolitice, precum și de mediul de consum mixt. Cu toate acestea, reflectând la performanța noastră din primele nouă luni și bazându-ne pe încrederea că putem continua să câștigăm cotă de piață, reevaluăm estimările pentru anul în curs ”, a declarat Zoran Bogdanovic, CEO Coca-Cola HBC.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.