Coca-Cola HBC România recuperează din scăderea volumelor în primul semestru
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de aproximativ 5% a volumelor comercializate în primul semestru al acestui an. Prin comparație, în primul trimestru al acestui an, îmbuteliatorul Coca-Cola raportase un declin de peste 10% al volumelor.
„Volumele pe piața din România au raportat o scădere de aproximativ 5% în primul semestru al acestui an. Comportamentul de consum a fost sub impactul provocărilor, consumul fiind afectat de introducerea taxei pe zahăr în luna ianuarie a acestui an și de lansarea Sistemului de Garanție-Returnare, în noiembrie anul trecut”, este precizat în raportul financiar publicat de companie.
Defalcat pe categorii, băuturile carbonatate au înregistrat o scădere de circa 5%, în timp ce segmentul de necarbonatate a raportat un declin ușor (low-single digits n.r.). Afectată de noile prevederi legale a fost și categoria de energizante, care a înregistrat o scădere high-single digits (6-9% n.r.). De cealaltă parte, categoria de cafea și-a majorat vânzările cu aproximativ 20%.
Un prim semestru „puternic” la nivel de grup pentru Coca-Cola HBC
Dacă ne raportăm la regiunea țărilor emergente din care face parte și România, Coca-Cola HBC a înregistrat în primele șase luni ale acestui an o creștere de 4,3% a vânzărilor volumice, până la 886,1 milioane de unit cases. Valoric, îmbuteliatorul Coca-Cola a raportat în primul semestru la nivelul regiunii vânzări de 2,33 miliarde euro, în scădere cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Per total, Coca-Cola HBC a înregistrat în primul semestru al acestui an volume de 1,42 de milioane de unit cases, în creștere cu 3,1% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce vânzările nete s-au majorat cu 3,1%, până la 5,17 miliarde de euro.
„Chiar dacă am navigat contexte provocatoare în mai multe piețe, prima jumătate a acestui an a fost puternică. Execuția concentrată din spatele portofoliului nostru 24/7 a determinat o creștere organică a veniturilor cu 13,6%. Prin investiții targetate continue am realizat o creștere organică a volumelor comercializate în fiecare dintre categoriile noastre strategice - răcoritoare, energizante și cafea – și am menținut trendul ascendent la nivelul cotei valorice în categoria de băuturi ready to drink non-alcoolice”, a declarat Zoran Bogdanovic, Chief Executive Officer Coca-Cola HBC.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.