Coca-Cola HBC România recuperează din scăderea volumelor în primul semestru

Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de aproximativ 5% a volumelor comercializate în primul semestru al acestui an. Prin comparație, în primul trimestru al acestui an, îmbuteliatorul Coca-Cola raportase un declin de peste 10% al volumelor. Coca Cola HBC Romania

„Volumele pe piața din România au raportat o scădere de aproximativ 5% în primul semestru al acestui an. Comportamentul de consum a fost sub impactul provocărilor, consumul fiind afectat de introducerea taxei pe zahăr în luna ianuarie a acestui an și de lansarea Sistemului de Garanție-Returnare, în noiembrie anul trecut”, este precizat în raportul financiar publicat de companie.

Defalcat pe categorii, băuturile carbonatate au înregistrat o scădere de circa 5%, în timp ce segmentul de necarbonatate a raportat un declin ușor (low-single digits n.r.). Afectată de noile prevederi legale a fost și categoria de energizante, care a înregistrat o scădere high-single digits (6-9% n.r.). De cealaltă parte, categoria de cafea și-a majorat vânzările cu aproximativ 20%.

Un prim semestru „puternic” la nivel de grup pentru Coca-Cola HBC

Dacă ne raportăm la regiunea țărilor emergente din care face parte și România, Coca-Cola HBC a înregistrat în primele șase luni ale acestui an o creștere de 4,3% a vânzărilor volumice, până la 886,1 milioane de unit cases. Valoric, îmbuteliatorul Coca-Cola a raportat în primul semestru la nivelul regiunii vânzări de 2,33 miliarde euro, în scădere cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Per total, Coca-Cola HBC a înregistrat în primul semestru al acestui an volume de 1,42 de milioane de unit cases, în creștere cu 3,1% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce vânzările nete s-au majorat cu 3,1%, până la 5,17 miliarde de euro.

„Chiar dacă am navigat contexte provocatoare în mai multe piețe, prima jumătate a acestui an a fost puternică. Execuția concentrată din spatele portofoliului nostru 24/7 a determinat o creștere organică a veniturilor cu 13,6%. Prin investiții targetate continue am realizat o creștere organică a volumelor comercializate în fiecare dintre categoriile noastre strategice - răcoritoare, energizante și cafea – și am menținut trendul ascendent la nivelul cotei valorice în categoria de băuturi ready to drink non-alcoolice”, a declarat Zoran Bogdanovic, Chief Executive Officer Coca-Cola HBC.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează două noi variante: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de Lămâie Verde
Coca-Cola lansează pe plan local două variante noi de băuturi cu aromă de citrice: Coca-Cola cu gust de Lămâie și Coca-Cola cu gust de...
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC Italia a anunțat că va investi peste 42 de milioane de euro în fabrica Oricola din Abruzzo, scrie esmmagazine.com. Investiția va fi...
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi, a raportat pentru anul 2023 volume de 186,8 milioane de unit cases. Rezultatul...
Îmbuteliatorul Coca-Cola, rezultate record pe plan local în 2022
Îmbuteliatorul Coca-Cola, rezultate record pe plan local în 2022
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei, în...