Kantar: Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume
Coca-Cola rămâne cel mai vândut brand din lume, fiind ales de pe raft de către consumatori de aproape 8,3 miliarde de ori, arată studiul Brand Footprint realizat de Kantar.
Coca-Cola și-a crescut și penetrarea – procentul de gospodării care au achiziționat brandul – cu 2,6%, mai arată datele Kantar.
Studiul a analizat comportamentul de consum din 62 de piețe, reprezentând 76% din populația globală și 86% din PIB mondial.
Totodată, conform datelor Kantar bugetul alocat achiziției de alimente per gospodărie a crescut la peste 919 euro, o majorare de aproape 60% comparativ cu cifrele înregistrate în urmă cu zece ani.
Același studiu mai arată faptul că Red Bull este brandul FMCG cu cea mai mare creștere (17,8%) în privința frecvenței de achiziție, pe fondul atragerii de noi consumatori în piețe precum Brazilia, China, Franța, Germania și SUA.
În medie, cheltuielile realizate de către un consumator pentru produse FMCG a crescut cu 8,6% la 967 euro. Această majorare a fost dictată de inflație și orientarea consumatorilor către produse high-end.
Citiți și: Strategia Coca-Cola HBC România în noua normalitate din piața răcoritoarelor
Consumatorii din SUA alocă cele mai mari bugete pentru produsele FMCG, cu o medie de 2.816 euro per gospodărie, în timp ce Bangladesh se află la polul opus cu un buget de 146 euro per gospodărie.
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de peste 10%(low-double digits) a volumelor comercializate în primul trimestru al acestui an. Rezultatul are la bază declinul raportat în categoriile de băuturi carbonatate și necarbonatate, potrivit celui mai recent raport financiar publicat de companie.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.