Coca-Cola HBC România, declin de peste 10% al volumelor în T1
Coca-Cola HBC România, liderul pieței de băuturi răcoritoare, a înregistrat o scădere de peste 10% (low-double digits) a volumelor comercializate în primul trimestru al acestui an. Rezultatul are la bază declinul raportat în categoriile de băuturi carbonatate și necarbonatate, potrivit celui mai recent raport financiar publicat de companie.
„Consumul rămâne plin de provocări, fiind afectat de introducerea taxei pe zahăr în ianuarie, venită după creşterea TVA din ianuarie 2023 şi lansarea Sistemului Garanţie-Returnare în noiembrie 2023. Categoriile de băuturi energizante şi de cafea au continuat să aibă un moment bun cu volume în creştere cu peste 17% (high-teens) şi respectiv cu 14-16% (mid-teens)”, se arată în raportul citat.
Declinul raportat de Coca-Cola HBC România vine după ce în 2023 producătorul a înregistrat volume de 186,8 milioane de unit cases, în scădere cu 8% prin comparație cu anul 2022.
Început de an „puternic” la nivel de grup pentru Coca-Cola HBC
Dacă ne raportăm la regiunea țărilor emergente din care face parte și România, Coca-Cola HBC a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creștere de 3,2% a vânzărilor volumice, până la 396,2 milioane de unit cases. Valoric, îmbuteliatorul Coca-Cola a raportat în T1 la nivelul regiunii vânzări de 1,002 miliarde euro, în scădere cu 8,3% față primele trei luni ale anului trecut.
Per total, Coca-Cola HBC a înregistrat în primul trimestru al acestui an volume de 632 de milioane de unit cases, în creștere cu 1,9% față de aceeași perioadă a anului anterior, în timp ce vânzările nete s-au majorat cu 1%, până la 2,22 miliarde de euro.
„Am avut un început de an puternic, cu progrese continue ale strategiei noastre 24/7. Veniturile organice au crescut cu 12,6%, rezultatul fiind condus de categoriile noastre prioritare strategice: spumante, energie și cafea. În această perioadă, am accelerat investițiile în portofoliul 24/7 și capabilitățile noastre personalizate, cu mai multe lansări de mărci noi și inițiative specifice piețele noastre. Acest lucru asigură continuarea execuției noastre puternice pe piață. Deși suntem conștienți de contextul macroeconomic neprielnic, suntem încrezători în performanța nostră financiară pentru anul acesta, dar și în atingerea obiectivelor de creștere pe termen mediu”, a declarat Zoran Bogdanovic, CEO Coca-Cola HBC.
În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. Pe plan local, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.