Vânzările în volum ale Ursus Breweries au depășit de 3 ori ritmul pieței în S1
Ursus Breweries, liderul industriei locale a berii, achiziționat de japonezii de la Asahi, a bifat în primul semestru un avans de 6% al volumului vânzărilor, de trei ori peste ritmul de creștere al pieței de profil, a declarat Mihai Bârsan, Vicepreședinte de Marketing al companiei.
,,În prima jumătate a anului, piața de bere din România a crescut cu 2% în volum, iar noi am depășit acest ritm ajungând la un avans de 6%. Valoric, vorbim de 2-3 puncte procentuale peste procentul volumic. Se simte și în bere fenomenul de uptrading. În condițiile în care salariul minim a crescut în ultimii doi ani, cumulat, cu 30%, oamenii simt nevoia să se răsfețe”, a explicat Mihai Bârsan.
În ceea ce privește profitabilitatea, acesta a arătat că evoluția indicatorului a fost influențată de creșterea costurilor cu materia primă, însă a ținut să sublinieze faptul că rezultatul la final de an nu va fi unul negativ.
Potrivit datelor prezentate de companie, Ursus Breweries a ajuns la o cotă de piață în total industrie a berii de 35%. Mai mult, în retailul modern cota companiei a atins 36%, nivel similar cu cel din comerțul tradițional.
Principalele branduri care au susținut creșterea vânzărilor sunt Timișoreana, Ciucaș și Ursus.
,,Ciucaș a ajuns numărul 2 per total piața berii după Timișoreana și este numarul 1 calculat pentru segmentul economic. A contribuit la această evoluție și lansarea Ciucaș în ambalaj de sticlă, la 0,33 l”, a mai spus Bârsan.
Ca și tendințe, Mihai Bârsan a mai vorbit despre o stabilizare a consumului, România aflându-se în acest moment pe locul 10 în rândul țărilor din Uniunea Europeană, cu un consum mediu per capita de circa 80 de litri anual.
,,Observăm, de asemenea, o scădere a berii la PET (ambalaj de plastic), în special pe formatele de PET mare. Consumatorii cumpără PET, însă în ambalaje mici. Acest tip de ambalaj deține încă o pondere de 50% din piață. La polul opus se află berea la draft, cu o cotă de doar 4%, unde există un potențial uriaș. Spre comparație, berea la draft în Cehia are o pondere de 50%, în timp ce în Irlanda de 30%”, a punctat și Tiarnán Ó hAimhirgín, Vicepreședinte de Vânzări & Distribuție în cadrul Ursus Breweries.
Potrivit datelor furnizate de Ministerul Finanțelor, Ursus Breweries a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 1,63 mld. lei, respectiv un profit net de 144,6 milioane lei, triplu față de 2015. Producătorul a alocat anul trecut 7 milioane de euro în retehnologizarea celor trei unități de producție pe care le deține, în Timișoara, Buzău și Brașov. La finalul lunii martie a acestui an, Ursus Breweries a devenit oficial parte a grupului japonez Asahi. Compania a finalizat atunci achiziția fostelor operațiuni de business și mărci deținute de SAB Miller în Europa Centrală și de Est, care include afacerile din Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria și România. Astfel, 2016 a fost practic ultimul an în care Ursus Breweries a activat sub umbrela gigantului SABMiller. Ursus Breweries deține în portofoliu branduri precum Ursus, Timișoareana, Ciucaș, Grolsch, Peroni sau Redd’s.