Vânzările Nestlé, scădere de 9,5% în Q2
Raportul financiar publicat de Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, arată o creștere organică de 2,8% după primele șase luni ale acestui an, comparat cu perioada similară din 2019. Însă, în același interval, vânzările totale au scăzut cu 9,5%, de la 45,5 miliarde de franci elvețieni la 41,2 miliarde.
„Efectele COVID-19 asupra creșterii organice au variat semnificativ în funcție de geografie, categoria de produse și canalul de vânzări, în funcție de momentul apariției focarelor, de sfera restricțiilor și de comportamentul consumatorului. Majoritatea piețelor au înregistrat o creștere mai lentă în al doilea trimestru, comparativ cu primul trimestru”, se arată în comunicatul companiei.
Datele grupului arată că cele mai bune evoluții au venit din Statele Unite, pe segmentele Purina PetCare și Nestlé Health Science.
În ceea ce privește zona EMENA, în primele șase luni ale anului a fost înregistrată o creștere lentă. După un avânt puternic în primele luni ale anului, creșterea organică a devenit negativă în al doilea trimestru, ca urmare a scăderii puternice a vânzărilor din sectorul out of home, în special pentru apă și Nestlé Professional.
În zona EMENA a fost înregistrată o creștere organică de 2,4%, cu o creștere internă reală (RIG) solidă de 2,8% și o scădere a prețurilor de 0,4%. Vânzările au scăzut cu 5,1%, până la 10 miliarde CHF.



