Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023

Vânzările de marcă privată au crescut cu 4,7% anul trecut până la 236,3 miliarde de dolari comparativ cu 2022, potrivit Private Label Report 2024 al PLMA. Vânzările de marcă privată au crescut până la 236 mld. dolari în 2023

Vânzările de produse private label au crescut cu 10,1 miliarde de dolari între 1 ianuarie și 31 decembrie 2023 comparativ cu anul anterior. Performanța brandurilor proprii ale retailerilor a fost superioară mărcilor naționale, care și-au majorat vânzările cu 3,4%.

”La nivel general industria este mai sănătoasă ca niciodată. Unul din cinci produse alimentare sau non-alimentare comercializate pe teritoriul SUA poartă denumirea retailerului și a fost furnizat de un producător”, a spus Peggy Davies, Președintele PLMA.

Mai mult, nouă din zece categorii a experimentat creșteri față de anul anterior, singura care a făcut excepție fiind produsele din tutun. Cea mai bună performanță a fost înregistrată de produsele alimentare uzuale (+10%), băuturi (+8,9%), produse de îngrijire a locuinței (+8,7%), produse congelate (+4,4%) sau cosmetice (+0,5%).

Un studiu Barclays arată că marca privată a câștigat cotă de piață în 80% din categoriile de produse alimentare, cele mai bune rezultate înregistrând în segmentele de iaurturi de băut, detergenți și înghețată în Uniunea Europeană, respectiv dezinfectanți și apă din SUA.

În România, mărcile proprii și-au menținut ponderea valorică (18,1%) și cantitativă (19%) în totalul vânzărilor din comerțul modern, arătând astfel că nu au găsit un palier de creștere confortabil în vremuri de permacriză. Per total, datele RetailZoom indică un trend ascendent doar la nivel de valoare. Mai exact, mărcile proprii au crescut cu 9,2% în 2023 versus 2022, în timp ce în cantități au scăzut cu 1,7%. Care sunt categoriile care vând cel mai mult produse marcă proprie? Produsele pentru bebeluși (unde mărcile retailerilor au o cotă de 53%), fructele și legumele conservate și congelate (50%), mâncarea pentru animale (43%) și produsele din carne și pește (33%). La polul opus, mărcile private nu au câştigat prea mult teren în categoriile de cafea, ceai și cacao și în categoria de băuturi alcoolice, grupe de produse unde cota de piață a mărcilor private este sub 10%.

 

 

cumparaturi_de_alimente_2
Furnizorul care pune la raft brandul propriu și marcă privată vinde de 48 de ori mai mult produsul private label
Ultimii ani au adus schimbări profunde pe piața FMCG, acestea fiind influențate de mai mulți factori de presiune economică și socială. Un...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private continuă să câștige teren în Europa, cu excepția Elveției
Mărcile private au continuat să își majoreze cotele de piață în ultimele 12 luni, în majoritatea țărilor din Europa, singura excepție...
Mărcile private ”mușcă” o felie de 22% din cheltuielile FMCG la nivel global
Mărcile private ”mușcă” o felie de 22% din cheltuielile FMCG la nivel global
Mărcile private continuă să își majoreze ponderea în coșul de cumpărături FMCG, de la 21,1% în 2021 la 22% în prezent, la nivel global,...