Vânzările Coca-Cola în România, în scădere din cauza pandemiei
După un volumul al vânzărilor pe plus cu 5,6% raportat de Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) pentru piața din România în 2019, primele trei luni din acest an au fost încheiate pe minus.
Compania anunță în raportul trimestrial că volumele vândute pe piața locală au scăzut low single digits, adică până la 5%, din cauza decretării stării de urgență. Măsurile de siguranță au intrat în vigoare în a doua jumătate a lunii martie, ceea ce înseamnă că această scădere a fost înregistrată în mai puțin de două săptămâni.
Singura creștere stabilă a rămas cea a băuturilor carbogazoase, susținută în mare parte de vânzările sucurilor fără zahăr. Chiar și așa, creșterea pe acest segment nu a putut compensa scăderea vânzărilor de apă plată și ceaiuri ready-to-drink.
La nivelul tuturor piețelor emergente, compania anunță că volumele au crescut cu până la 8,1% datorită vânzărilor din Nigeria, Serbia și Ucraina. În aceste state, măsurile de siguranță au fost impuse mai târziu și, în plus, consumul de sucuri în afara casei reprezintă doar 30% din total. Drept urmare, impactul izolării la domiciliu și a închiderii barurilor, restaurantelor, cinematografelor a fost mult mai mic.
La nivel global, veniturile grupului au scăzut cu 1,2% după primele trei luni ale acestui an, până la 9,7 miliarde de euro, însă în aprilie, cu toate piețele afectate de restricții, veniturile companiei au scăzut cu 37,2%, iar volumele s-au redus cu 27,2%.
Coca-Cola Company a anunțat deja că veniturile companiei vor înregistra o scădere importantă în al doilea trimestru ca urmare a faptului că localurile vor fi redeschise treptat și va fi limitat numărul clienților. Aceste locații generează, de altfel, aproape jumătate din veniturile totale ale companiei.
Coca-Cola are peste 500 de branduri în portofoliu, distribuite în peste 200 de țări. Valoarea cumulată a brandurilor sale este estimată la 20 de miliarde de dolari.
În România, Sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele sub licența The Coca-Cola Company în România.