Vânzările Coca-Cola în România, în scădere din cauza pandemiei

După un volumul al vânzărilor pe plus cu 5,6% raportat de Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) pentru piața din România în 2019, primele trei luni din acest an au fost încheiate pe minus. Vânzările Coca-Cola în România, în scădere din cauza pandemiei

Compania anunță în raportul trimestrial că volumele vândute pe piața locală au scăzut low single digits, adică până la 5%, din cauza decretării stării de urgență. Măsurile de siguranță au intrat în vigoare în a doua jumătate a lunii martie, ceea ce înseamnă că această scădere a fost înregistrată în mai puțin de două săptămâni.

Singura creștere stabilă a rămas cea a băuturilor carbogazoase, susținută în mare parte de vânzările sucurilor fără zahăr. Chiar și așa, creșterea pe acest segment nu a putut compensa scăderea vânzărilor de apă plată și ceaiuri ready-to-drink.

La nivelul tuturor piețelor emergente, compania anunță că volumele au crescut cu până la 8,1% datorită vânzărilor din Nigeria, Serbia și Ucraina. În aceste state, măsurile de siguranță au fost impuse mai târziu și, în plus, consumul de sucuri în afara casei reprezintă doar 30% din total. Drept urmare, impactul izolării la domiciliu și a închiderii barurilor, restaurantelor, cinematografelor a fost mult mai mic.

La nivel global, veniturile grupului au scăzut cu 1,2% după primele trei luni ale acestui an, până la 9,7 miliarde de euro, însă în aprilie, cu toate piețele afectate de restricții, veniturile companiei au scăzut cu 37,2%, iar volumele s-au redus cu 27,2%.

Coca-Cola Company a anunțat deja că veniturile companiei vor înregistra o scădere importantă în al doilea trimestru ca urmare a faptului că localurile vor fi redeschise treptat și va fi limitat numărul clienților. Aceste locații generează, de altfel, aproape jumătate din veniturile totale ale companiei.

Coca-Cola are peste 500 de branduri în portofoliu, distribuite în peste 200 de țări. Valoarea cumulată a brandurilor sale este estimată la 20 de miliarde de dolari.

În România, Sistemul Coca-Cola este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) și Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază și distribuie produsele sub licența The Coca-Cola Company în România.

 

 

Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC investește 42 mil. euro într-o fabrică din Italia
Coca-Cola HBC Italia a anunțat că va investi peste 42 de milioane de euro în fabrica Oricola din Abruzzo, scrie esmmagazine.com. Investiția va fi...
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Îmbuteliatorul Coca-Cola, scădere de 8% a volumelor pe piața locală în 2023
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi, a raportat pentru anul 2023 volume de 186,8 milioane de unit cases. Rezultatul...
Îmbuteliatorul Coca-Cola, rezultate record pe plan local în 2022
Îmbuteliatorul Coca-Cola, rezultate record pe plan local în 2022
Coca-Cola HBC România, liderul pieței locale de băuturi răcoritoare, a raportat pentru 2022 o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei, în...
Vânzările Coca-Cola în România, în scădere din cauza pandemiei
Vânzările Coca-Cola în România, în scădere din cauza pandemiei
După un volumul al vânzărilor pe plus cu 5,6% raportat de Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC) pentru piața din România în 2019, primele...