UPDATE: Suprataxarea băuturilor non-alcoolice cu zahăr, amânată

La mai puțin de o săptămână de la publicarea Ordonanței ce introduce în Codul Fiscal taxa pe băuturile răcoritoare cu conținut ridicat de zahăr, Guvernul anunță că va amâna implementarea acestei măsuri pentru a discuta cu mediul economic impactul noii taxe în afacerile producătorilor și importatorilor de soft drinks. Astfel, măsura va fi cuprinsă într-un act normativ separat de revizuirea Codului Fiscal, după ce Ministerul Sănătății va încheia discuțiile cu mediul de business. UPDATE: Suprataxarea băuturilor non-alcoolice cu zahăr, amânată

În ultimele zile, asociațiile de producători din industria băuturilor non-alcoolice și cea alimentară au reacționat negativ la inițiativa Guvernului de a suprataxa băuturile cu conținut ridicat de zahăr, atrăgând atenția asupra riscului de anulare a unor proiecte mari de investiții în piața de profil, cu impact negativ asupra încasărilor la bugetul de stat.

Cea de-a doua creștere de taxe anunțată de Ministrul Finanțelor Publice la începutul lunii august cu impact în industria FMCG - majorarea accizei la tutun – va fi discutată în Guvern, iar actul normativ va fi aprobat la sfârşitul lunii august sau începutul lunii septembrie, potrivit declarațiilor lui Eugen Teodorovici, Ministrul Finanțelor Publice, în cadrul unei conferințe de presă.

Citește și:

2022, un nou an record pe segmentul industrial
2022, un nou an record pe segmentul industrial
Numărul retailerilor internaționali care au ales să implementeze și să consolideze hub-uri logistice în țara noastră se află pe un trend...
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...