Un antreprenor din Timișoara investește un mil. euro în producția de nectar din cătină bio

PALD Biofarm a investit un milion de euro din fonduri proprii și fonduri europene în lansarea unei noi linii de nectar din cătină bio sub brandul Frootya. Un antreprenor din Timișoara investește un mil. euro în producția de nectar din cătină bio

„Cătina noastră crește în România, pe Valea Mureșului, într-o fermă dotată cu toate facilitățile necesare, în condiții  controlate și certificate bio. În primul nostru an de lansare a brandului Frootya mizăm să atingem afaceri de 250.000 de euro, dintre care 100.000 de euro din vânzarea de suc și nectar, iar restul, din vânzarea angro a fructelor de cătină”, a declarat Lucian Popa, Managing Partner PALD Biofarm, companie ce operează marca Frootya.

Linia de producție Frootya include suc crud de cătină, dar și combinațiile sale de nectar de cătină cu mango, aronia, ghimbir, portocale și miere.

În 2013, din dorința de a diversifica domeniile în care activează ca antreprenor, Lucian Popa a decis demararea unei investiții în agricultură. A ales cătina, produs pretabil pentru agricultura ecologică, iar prima investiție a constat în achiziția unui teren de 42 de hectare într-o zonă cu tradiție în pomicultură - valea Mureșului, județul Arad. În 2014 erau plantate primele zece hectare de cătină, iar în 2019 proiectul accesa cu succes și prima rundă de fonduri europene. În primii ani, cătina a fost comercializată către procesatori interni și externi, în regim angro.

„În urma unei analize de piață și din dorința de a fi mai aproape de consumatorul final, am decis dezvoltarea business-ului, prin produse finite – suc și nectar. Produsul rezultat este unul cât mai aproape de starea naturală a materiilor prime, fără conservanți, tratamente termice – vorbim despre un produs raw, de nișă”, adaugă Lucian Popa.

Pentru anul în curs, Lucian Popa analizează oportunitatea extinderii, printr-o linie de producție automatizată, cu finanțare europeană, dar și optimizarea costurilor prin independența energetică, prin instalarea de panouri fotovoltaice.

Ioana Pantelimon, Fondator și Managing Director Froopt
De la fructe proaspete la conserve bio: cum crește sustenabil Froopt.ro
Într-o piață în plină dezvoltare, Froopt face un pas important spre consolidare, lansând ECOBuun, un brand dedicat conservelor ecologice....
investitii 2024 in retail & fmcg companii proiecte buget de investitii mediul de business retail alimentar. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Peste 280 mil. euro investiții în retail & FMCG în 2024. Care sunt proiectele
De la începutul acestui an în industria de retail și FMCG au fost anunțate mai multe investiții importante din partea unor companii precum...
eduard prodan
Fresco Jugo, un business fresh ce valorizează producția locală de fructe și legume
După ce, timp de mai mulți ani, doar au îndrăznit să viseze la un business în producție, frații Prodan au decis să pășească cu încredere...
Melissimo sau rețeta unui business care „agită” trendul de sănătos
Melissimo sau rețeta unui business care „agită” trendul de sănătos
Propriile stupine și cea mai mare plantație de cătină certificată bio din această zonă a Europei au reprezentat două avantaje competitive pe...
Cătina, baza unei afaceri de peste 120.000 de euro în 2020
Cătina, baza unei afaceri de peste 120.000 de euro în 2020
Orange Valley reprezintă imaginea unui business care de la proiect la realizare și-a schimbat modelul de trei ori. Până să ajungă o plantație...
Orange Valley estimează dublarea cifrei de afaceri în acest an
Orange Valley estimează dublarea cifrei de afaceri în acest an
Orange Valley, producător local de produse pe bază de cătină, a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 120.000 de euro și aproximativ 75% din...