Un antreprenor din Iași vinde bere artizanală în Belgia, Italia, Franța și Japonia

Ionel Păsărică (44 de ani) a lucrat în industria gazelor naturale și, după ce a profesat timp de cinci ani în străinătate, s-a reîntors în țară și anul trecut a început producția de bere artizanală într-o mică fabrică din Iași. După doar un an, brandul Capra noastră ajunge pe rafturile marilor rețele internaționale de retail din România, dar și în țări precum Belgia, Italia, Franța și Japonia. Un antreprenor din Iași vinde bere artizanală în Belgia, Italia, Franța și Japonia

Ideea unei afaceri cu bere artizanală a apărut odată cu necesitatea acestui produs pe piața din Iași. Astfel, în 2017 Ionel Păsărică pornea producția în fabrica din Iași cu o investiție de aproximativ 500.000 de euro, susținută din fonduri proprii. Capacitatea de producție se ridică la circa 50.000 de litri pe an.

“Povestea numelui ales pentru produsul nostru este legată de faptul că acum micii producători încearcă să intre pe piața de bere, iar după cum știm nu prea este loc pentru că marii producători sponsorizează încă locațiile cu care lucrează. De aici și lupta între firmele mari și mici. Noi am decis să ne vedem de Capra noastră, nu de Capra Vecinului”, a spus pentru Progresiv antreprenorul.

În prezent, în mica fabrică de pe Calea Chișinăului nr.29 lucrează Ionel Păsărică alături de soția sa și încă un angajat, iar copiii lor ajută pe timpul vacanței școlare. Berea produsă ajunge în câteva magazine din lanțurile de retail Auchan și Kaufland. În plus, brandul Capra noastră este exportat în Belgia, Franța, Italia și începând din acest an în Japonia.

În primul semestru din acest an cifra de afaceri s-a ridicat la 120.000 de euro, iar până la final de 2018 antreprenorul estimează atingerea pragului de 250.000 de euro. Mai mult, Ionel Păsărică vorbește despre intrarea pe profit a afacerii începând cu luna noiembrie a acestui an.

Pe lista de investiții se află în perioada următoare creșterea capacității de producție și o nouă linie de îmbuteliat mai performantă.

“Cred că în fiecare oraș de peste 25.000 de locuitori trebuie să fie cel puțin o microberărie, deci există potențial. Dezvoltarea pieței se face prin calitate și seriozitate, perseverență și pasiune”, a mai afirmat antreprenorul.

Potrivit GfK, în ultimul an, 12% dintre cumpărători au ales berea craft, cu 30% mai mulți decât în perioada anterioară. Volumul mediu de bere craft consumat de-a lungul anului într-o familie este de aproape 6 litri, fiind achiziționat de aproape 4 ori pe an. Microberarii evaluează piața berii artizanale la un volum de 10-12.000 de hectolitri, adică nici 0,1% din piața locală a berii.

Berea artizanală, nucleul unui business multifațetat
Berea artizanală, nucleul unui business multifațetat
În urmă cu opt ani, când despre berea craft abia începea să se vorbească la nivel local, Ioan Mitroi investea 4.000 de euro în bere...
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Scădere de 9% pentru piața locală de bere în primele cinci luni ale anului
Piața berii din România raportează o scădere de 9% în primele cinci luni din 2023 față de aceeași perioadă a anului anterior. Rezultatele...
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Berea, o categorie în care consumatorii au așteptări mari de la brandul preferat
Responsabil în ceea ce privește consumul și protejarea mediului, loial categoriei și brandului în ciuda creșterilor de preț, cu așteptări...
Fondatorii Scorilo au pariat 2 mil. euro pe educarea gusturilor consumatorilor de bere
Fondatorii Scorilo au pariat 2 mil. euro pe educarea gusturilor consumatorilor de bere
Mihai Schelean – Șomfelean și soția sa, Valeria, au investit în urmă cu doi ani aproape două milioane de euro într-o berărie artizanală...